Apple chce udostępnić swój serwis muzyczny swojemu największemu konkurentowi? Z niedowierzaniem czytałem informacje, które udostępnił serwis SlashGear. Usługa Apple Music startuje 30 czerwca w ponad 100 krajach, na wszystkich urządzeniach tej firmy. Dodatkowo jednak ma się pojawić również na smartfonach i tabletach z systemem od Google.
Apple Music miał być bezpośrednią konkurencją dla Spotify i Deezera, ale biorąc pod uwagę ten fakt, to Muzyka Google też jest na celowniku. Ja sobie zadaję jedno pytanie – czy Apple Music ma szansę zagrozić konkurentom? Wydaję mi się, że na polu Androida nie ma takiej szansy, bo większość użytkowników wybrało już swój ulubiony serwis. Natomiast w przypadku systemu iOS użytkownikom będzie łatwiej przejść od innego gracza do serwisu Apple.
Pozostaje jeszcze kwestia ceny, która pojawi się w Polsce. Nie wydaję mi się, żeby Apple mogło zejść poniżej kwoty, które oferują już Deezer, Spotify i Muzyka Google. Jedynymi argumentami mogą być albumy wykonawców, które mogłyby pojawić się na wyłączność w Apple Music.