Możemy napisać – w końcu! Wielu programistów długo czekało na uruchomienie tej przydatnej funkcji. Nie korzystam z iOS, ale z tego co wyczytałem, to posiadacze urządzeń z tym systemem od dawna mieli możliwość korzystania z kuponów promocyjnych/rabatowych w aplikacjach. Google uruchomiło tę funkcję dopiero teraz, ale jest to ważna wiadomość dla wielu twórców aplikacji.
Wprowadzenie możliwości tworzenia promocji ma wielkie znaczenie, bo twórcy będą mogli zachęcić do korzystania z różnych funkcji jeszcze większą ilość użytkowników. Tworząc promocje w Konsoli programisty Google Play, możesz dać użytkownikom w prezencie płatną aplikację lub produkt w aplikacji za pomocą kodu promocyjnego.
Kody promocyjne obowiązują również wewnątrz aplikacji. Dlatego też, nie tylko można podarować w niższej cenie (lub za darmo) całą aplikację, ale sprezentować wybrane elementy znajdujące się w niej. Kody promocyjne nie działają w przypadku aplikacji objętych subskrypcją.
Dla każdej aplikacji możesz utworzyć do 500 kodów promocyjnych na kwartał. Na tę liczbę może się składać dowolna kombinacja kodów na płatną aplikację i produkty w aplikacji.
Oto kilka przykładowych sposobów wykorzystania limitu:
- 500 kodów promocyjnych na płatną aplikację lub
- 500 kodów promocyjnych na jeden produkt w aplikacji, lub
- 250 kodów promocyjnych na płatną aplikację + 250 kodów promocyjnych na jeden produkt w aplikacji, lub
- po 100 kodów promocyjnych na pięć produktów w aplikacji.
Uwaga: po utworzeniu promocji nie możesz zmienić jej liczby kodów promocyjnych.
Co dzieje się z kodami promocyjnymi na koniec kwartału?
- Nowe kody: w każdym kwartale możesz utworzyć 500 nowych kodów promocyjnych. Jeśli w pierwszym dniu nowego kwartału nie możesz jeszcze utworzyć nowych kodów, poczekaj 24 godziny i spróbuj ponownie.
- Niewykorzystane kody: jeśli w jednym kwartale nie wykorzystasz wszystkich 500 kodów, stracisz do nich dostęp. Niewykorzystane kody nie przechodzą na kolejny kwartał.
- Przetworzone kody: użytkownicy mogą wykorzystywać kody w Sklepie Play do daty końcowej promocji ustawionej w Konsoli programisty. Promocja może trwać maksymalnie rok.
źródło: Google i Android Developers.