NewsCzym jest karta produktu w sklepie internetowym i jak ją zaprojektować?

Paweł2 lutego 202114 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/karta-produktu-w-sklepie-internetowym.jpg

Każdy handlowiec i administrator sklepu internetowego z pewnością ma pojęcie czym jest karta produktu i jak można ją utworzyć i z niej korzystać. Jednak dla kogoś, kto dopiero zaczyna przygodę z branżą e-commerce, nie musi być to aż tak oczywiste. Dlatego w tym artykule chciałbym przedstawić bliżej, czym jest karta produktu i jak ją zaprojektować.

Co to jest karta produktu?

Ujmując kartę produktu z punktu widzenia definicji, jest to lokalizacja podstrony, w sklepie internetowym, przechowująca informacje o danym produkcie lub usłudze. Karta produktu powinna przede wszystkim zawierać zdjęcie, jednoznacznie sugerujące jaki jest to produkt lub bezpośrednio go obrazujące. Może być to także zdjęcie obrotowe, czy model 3D obiektu, który przedstawiamy na tejże karcie.

Powinna na takiej karcie znaleźć się także informacja, w postaci nazwy produktu. Warto jest także, dodać nazwę skróconą, bo często zdarza się, że zbyt długie nazwy prowadzą do rozsypania się poszczególnych elementów strony i nachodzenia na siebie tekstu, szczególnie w przypadku mniej zaawansowanych sklepów internetowych. Jest tutaj także miejsce na opis produktu, który powinien zawierać szczegółowe informacje, takie jak parametry produktu, jego walory, opis długi. Można ponadto, dodać załączniki, które opisują produkt lub usługę. Może być to ulotka, instrukcja użytkowania, bądź serwisu, karty charakterystyki, certyfikaty, dyplomy, zaświadczenia.

Warto, obok tego, podać informację w formie graficznej o stanie magazynowym, oczywiście tylko w przybliżeniu, co wpłynie korzystnie na ocenę użytkowników, w stosunku do naszego sklepu internetowego. Żeby łatwo można było określić po kodzie, jakiego produktu szuka klient, warto dodatkowo zamieścić kod produktu, często określany mianem SKU. Są też systemy, gdzie można dodać kod zewnętrznego systemu lub kod EAN, które precyzują skąd pochodzi dany produkt i jednoznacznie go określa. Pod opisem na karcie produktu, warto jest dodać slajder ze zdjęciami i krótką nazwą produktów polecanych, powiązanych lub wyszukiwanych, przez innych użytkowników naszego sklepu internetowego.

Narzędzia

Na rynku można znaleźć setki narzędzi, które mogą uprościć tworzenie, edycję oraz zarządzanie kartą produktu. Są to zwykle, wyposażone standardowo, platformy oferujące możliwość uruchomienia i zarządzania sklepem internetowym takie, jak w systemach CMS, czy też niezależnych rozwiązań, jak również usług, w ramach miesięcznej lub rocznej subskrypcji, w modelu SaaS.

Dla bardziej wymagających i skomplikowanych sklepów oraz platform handlowych, przeznaczone są rozwiązania, oferowane przez ekspertów w dziedzinie programowania sklepów internetowych, które mogą być uszyte na miarę. Z pewnością niejeden internauta, związany z tworzeniem stron lub sklepów internetowych, zna takie rozwiązania jak Magento, Woocommerce dla WordPress, Prestashop czy iAi-Shop. To jedne z najbardziej popularnych i znanych narzędzi do tworzenia sklepów internetowych i projektowania kart produktów.

Obróbka i przygotowanie materiałów

Zanim zdecydujemy się na wprowadzenie do sklepu internetowego produktów, warto jest przygotować materiały, które pomogą nam w zamieszczeniu w sklepie odpowiednich informacji. Dobrze przygotowana oprawa graficzna oraz odpowiednio skompresowane zdjęcia, bardzo korzystnie wpłyną nie tylko na odbiór przez klientów naszej propozycji, ale przede wszystkim, wpłyną pozytywnie na pozycję naszego produktu w wyszukiwarkach internetowych, które oceniają, między innymi, szybkość wczytywania się strony, a tym samym, jeśli zdjęcie jest za duże, negatywnie taką stronę oceniają. Przygotowanie tego typu grafik, nie jest skomplikowane, bo są narzędzia, które pozwalają na hurtową kompresję grafiki i chociażby, jedne z najbardziej popularnych narzędzi, jakim jest Photoshop, posiada funkcję seryjnej modyfikacji zdjęć, w zależności od ustawień, które nadamy w tymże programie do grafiki rastrowej.

Rozmiar takiego obrazka nie powinien przekraczać 100×100 pikseli 300dpi w przypadku miniaturki, która bezpośrednio odsyła do karty produktu, a w przypadku karty produktu, najlepiej, by nie była ona większa niż 600×600 pikseli 300dpi. Dobrze zaprojektowany sklep internetowy, ma już wbudowane mechanizmy kompresujące tego typu grafiki. Na uwagę zasługuje także format pliku. W przypadku plików JPG mamy do dyspozycji grafikę najbardziej skompresowaną, ale bez przeźroczystego tła, podczas, gdy format PNG, posiada funkcję przeźroczystości, podobnie jak GIF, który dodatkowo posiada możliwość implementacji animacji, jednak ma ograniczone możliwości, jeśli chodzi o ilość barw i jakość obrazu.

Ponadto mamy często do dyspozycji format SVG, który prezentuje obiekty w grafice wektorowej. Warto zwrócić uwagę na układ na karcie produktu, który powinien być intuicyjny, przejrzysty i zgodny ze schematami obowiązującymi w innych sklepach internetowych, tak, by klient mógł łatwo odnaleźć się na stronie i łatwo mógł odnaleźć poszczególne informacje, często prezentowane w formie zakładek. Karta produktu może być także wyposażona w opinie użytkowników, którzy mogą korzystnie wpłynąć na wybór produktu przez klienta.

Sama karta produktu powinna być estetycznie zaprojektowana, a jej edycja prosta. Podział na języki, jeśli jest taka potrzeba, prezentowany w sposób czytelny i jednoznaczny. Warto na samym początku zapewnić dobry układ poszczególnych elementów na stronie, oraz pól, których powinno być wystarczająco dużo, by precyzyjnie zaprezentować produkt, ale i nie za dużo, by nie zaciemnić i nie przesycić (zasypać) klienta informacjami. Dobrze zaprojektowana karta produktu, pozwala na skuteczniejsze szanse na zdobycie klienta, a na tym przecież najbardziej nam zależy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}