NewsNa czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Paweł6 lipca 202110 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/pozycjonowanie-1.jpg

Pozycjonowanie stron internetowych pozwala skutecznie zwiększyć widoczność witryny i rozpoznawalność marki w sieci. To niełatwy i często długotrwały proces, przynoszący jednak doskonałe efekty.

Na czym dokładnie polega proces pozycjonowania witryny? Z jakich elementów się składa? Dowiedz się z poniższego artykułu.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony, zwane również SEO, to szereg działań służących poprawie pozycji domeny w wynikach wyszukiwania. Im wyżej dana witryna znajduje się w rankingu Google, tym jest częściej zauważana przez internautów, a co za tym idzie, ma większe szanse na kliknięcia i wejścia na stronę. Dzięki temu zwiększa się ruch w serwisie, co przekłada się na wzrost popularności witryny oraz poprawę wyników sprzedażowych.

Optymalizacja serwisu

Pozycjonowanie składa się z szeregu starannie zaplanowanych, przemyślanych działań. Na początku konieczne jest zoptymalizowanie strony lub sklepu internetowego, czyli dostosowanie ich pod względem jakościowym i technicznym do wytycznych Google. Specjaliści SEO opracowują wiele uwag i zaleceń, które warto później wprowadzić w serwisie, aby był on w pełni zgodny z aktualnymi wytycznymi wyszukiwarki. Google lepiej ocenia zoptymalizowane strony, a w efekcie przyznaje im wyższe pozycje w rankingu. Optymalizacja obejmuje m.in. kwestie dotyczące użyteczności strony, treści zawartych w serwisie, kodu źródłowego oraz szybkości działania witryny. Sprawdź również, czym jest audyt SEO.

Treści na stronie

Ważnym czynnikiem wpływającym na skuteczność procesu pozycjonowania są odpowiednie treści znajdujące się na stronie. Służą one nie tylko dostarczaniu wiedzy użytkownikom, ale również informowaniu robotów Google na temat zawartości witryny. Ważne jest więc nasycenie treści odpowiednimi słowami kluczowymi. Bardzo istotne jest ponadto to, aby teksty były unikalne.

Linkowanie (link building)

Trzecim niezbędnym elementem działań SEO wpływającym na pozycjonowanie witryny są linki prowadzące do serwisu z różnych miejsc w sieci, czyli tzw. link building. Co istotne, na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania wpływ mają linki wartościowe. Nie liczy się więc jedynie liczba odnośników, ale przede wszystkim ich jakość. Poza linkami z innych serwisów prowadzącymi do danej witryny ważne jest też odpowiednie linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczenie w serwisie odnośników do innych podstron (np. wpisów blogowych czy oferty) z owego serwisu.

Kary i filtry od Google

Może się wydawać, że proces pozycjonowania jest prosty – wystarczy bowiem wprowadzić zmiany optymalizacyjne, umieścić treści na stronie i zdobyć dużo linków prowadzących do witryny. W rzeczywistości jednak to skomplikowany proces wymagający wiedzy i doświadczenia. Łatwo można bowiem doprowadzić do sytuacji, kiedy Google nałoży na witrynę kary lub filtry, będące wynikiem np. widocznego sztucznego pozyskiwania odnośników, „przeoptymalizowania” serwisu albo ukrywania treści ze słowami kluczowymi na stronie.

Jak skutecznie pozycjonować strony? Kliknij tu!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}