Pozycjonowanie to inaczej zwiększanie widoczności w wyszukiwarce internetowej. Taka strategia marketingowa pozwala stosunkowo niskim kosztem pozyskiwać klientów w Internecie, i to na wiele różnych sposobów. Właściciele serwisów mają do wyboru pozycjonowanie na frazy ogólne, frazy długiego ogona, frazy brandowe, a także pozycjonowanie globalne i…lokalne. Kto powinien zdecydować się na local SEO w Poznaniu? Podpowiadamy!
Spis treści
Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne w Poznaniu?
Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu to rozwiązanie przede wszystkim dla firm, które właśnie w tym mieście świadczą swoje usługi. Jeśli prowadzisz biznes na gruncie regionalnym i nie oferujesz swoich usług poza Poznaniem i jego okolicami, to taki rodzaj zwiększania widoczności jest właśnie dla Ciebie. Optymalizacja strony pod kątem lokalnego SEO sprawi, że Twoja reklama w wyszukiwarce Google będzie odpowiednio targetowane – czyli dotrze do konkretnych osób. Strona nie będzie wyświetlała się osobom, które nie mieszkają na terenie Poznania, a dotrze wyłącznie do użytkowników, którzy mogą być potencjalnymi klientami.
A dlaczego miałbyś zmniejszać zasięg swojej reklamy? Dlatego że zmniejszając zasięg reklamy, zwiększasz szanse na to, że więcej jej odbiorców skorzysta z Twojej oferty. Nie ma sensu wyświetlać strony użytkownikom, którzy na pewno nie będą nią zainteresowani. Pozycjonowanie globalne jest droższe niż pozycjonowanie lokalne, więc w przypadku stacjonarnych firm nie przyniesie więcej korzyści.
Warto jednak wspomnieć, że z lokalnego SEO mogą korzystać również firmy, które w przyszłości zamierzają podbić rynek globalny, ale dopiero zaczynają swoją działalność. W takiej sytuacji docieranie do klientów miejscowych na początku może okazać się dobrym rozwiązaniem na start.
Jak pozycjonować się lokalnie?
Podstawowe czynności pozycjonowania lokalnego to nasycenie strony frazami związanymi z nazwą miasta. Powinny się one znaleźć w treści, nagłówkach, tytułach stron i meta tagach. Oprócz tego istotne jest stworzenie w witrynie sekcji z dokładnym adresem firmy oraz danymi kontaktowymi. Warto umieścić dane teleadresowe jeszcze w innych miejscach w sieci, ale zwróć uwagę na to, aby były one spójne. Kluczową rolę w lokalnym SEO odgrywa narzędzie Google Moja Firma, w którym należy utworzyć wirtualną wizytówkę firmy i uzupełnić ją obszernymi danymi.
Oprócz wymienionych czynności istotne są oczywiście standardowe działania on site i off site, a także dbałość o doświadczenia użytkownika. Dlatego przed planowaniem strategii dla lokalnego SEO, w pierwszej kolejności warto przeprowadzić audyt SEO i audyt UX, a także przeanalizować lokalny rynek, działania konkurencji i zachowania grupy docelowej.
Czy można samemu pozycjonować się lokalnie?
Każdy rodzaj pozycjonowania możesz przeprowadzić samodzielnie, jeśli tylko masz odpowiednią wiedzę. Lokalne SEO jest nieco łatwiejsze niż zwiększanie widoczności w całym kraju czy globalnie. Wynika to ze znacznie mniejszej konkurencji.
Warto jednak wiedzieć, że działania specjalisty przynoszą zazwyczaj lepsze korzyści, a do tego nie trzeba martwić się o ryzyko popełnienia błędu. Jeśli nie masz doświadczenia w zakresie pozycjonowania, korzystniejszym rozwiązaniem będzie współpraca z agencją SEO. Poznań to szeroki rynek, dlatego właściciele poznańskich firm nie powinni mieć problemu ze znalezieniem profesjonalnej agencji, która będzie dobrze znała lokalny rynek.
Źródło grafiki: pixabay.com