Polacy coraz chętniej i częściej robią zakupy online. W związku z tym każde narzędzie usprawniające proces wysyłania i odbierania paczki okazuje się niezwykle przydatne. Jednym z najchętniej używanych jest aplikacja InPost Paczkomaty.
Nowoczesny sposób na zarządzanie przesyłkami
Przede wszystkim należy podkreślić, że z zalet oprogramowania mogą skorzystać zarówno użytkownicy Androida, jak i iOS. To darmowa aplikacja, którą można bez problemu pobrać z Google Play (https://play.google.com/store/apps/developer?id=InPost+Paczkomaty&hl=pl&gl=US) lub App Store. Narzędzie ułatwia i przyspiesza zarządzanie przesyłkami w ramach obsługi paczkomatowej nie tylko odbiorcom, ale też nadawcom. Obsługa aplikacji InPost ma charakter intuicyjny, więc nie sprawia żadnych kłopotów nawet mniej zaawansowanym technologicznie użytkownikom smartfonów.
Zawsze wiadomo, gdzie znajduje się paczka
Oczywiście śledzenie przesyłek oferują też inni przewoźnicy, jednak mobilna aplikacja InPost Paczkomaty pozwala na automatyczne wyszukiwanie zamówienia na podstawie numeru telefonicznego odbiorcy oraz generowanie powiadomień o aktualnej lokalizacji przesyłki. Nie trzeba zatem ręcznie wpisywać numeru przewozowego na stronie internetowej, aby dowiedzieć się, gdzie jest paczka. Powiadomienia push wyświetlają na bieżąco zmiany statusu konkretnej przesyłki.
Nadawca nie potrzebuje etykiety
Aplikacja InPost Paczkomaty ułatwia klientom komfortowe wysłanie paczki z dowolnego Paczkomatu i bez konieczności wcześniejszego drukowania etykiety. Najszybciej można zrobić poprzez zeskanowanie kodu QR. Inna opcja to wpisanie kodu nadania w Paczkomacie. Dzięki wbudowanym mapom łatwo też odnaleźć najbliższy punkt wysyłkowy. Menadżer paczek zbiera w jednym miejscu wszystkie niezbędne funkcje do nadawania przesyłek, w tym również opłacanie transportu, śledzenia wysłanych paczek oraz sprawdzania historii zamówień.
Możliwość przedłużenia czasu odbioru oraz przekierowania paczki kurierskiej.
Każdy odbiorca ma możliwość swobodnego zarządzania odbiorem swojej przesyłki.
Przede wszystkim nie musi się martwić, że nie zdąży wyciągnąć ze skrytki swojej paczki w określonym terminie. Wystarczy skorzystać z opcji przedłużenia na kolejne 24 godziny poprzez kliknięcie w button „Przedłuż”, który pojawia się już na 12 godzin przed upływem czasu przeznaczonego na odbiór.
Z kolei osoby, które zamawiają przesyłkę kurierską i okazuje się, że nie dotrą do domu, aby ją odebrać bezpośrednio od kuriera też mają rozwiązanie. Dzięki mobilnej aplikacji InPost mogą jednym kliknięciem przekierować paczkę do wybranego Paczkomatu. Służy do tego przycisk „Przekieruj”.
Zdalne otwieranie skrytki
Aplikacja InPost pozwala również na szybkie otworzenie skrytki bez konieczności dotykania ekranu, a poprzez wciśnięcie przycisku „Otwórz skrytkę” na swoim smartfonie. Ta opcja przyspiesza odbiór. Jednak największym jej walorem okazuje się wysoki poziom higieny, co ma znaczenie nie tylko w czasach pandemicznych. Brak kontaktu z ekranem dotykanym przez tysiące innych ludzi wzmacnia poczucie bezpieczeństwa korzystania z Paczkomatów.
Kilka paczek w jednym miejscu odbioru
Czasami zamawia się produkty tego samego dnia, ale u różnych dostawców. Dzięki aplikacji InPost przesyłki są grupowane, aby znalazły się w jednej skrytce – nawet gdy docierają do Paczkomatu w innych godzinach. Dlatego najlepiej poczekać do wieczora, jeżeli czeka się na więcej niż jedną paczkę, aby odebrać wszystko w tym samym czasie. Informacja o tym, że przesyłki znajdują się w Multiskrytce również jest w aplikacji wyróżniona na niebiesko.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Narzędzie przypomina też o odbiorze przesyłki. Wystarczy znaleźć się w pobliżu Paczkomatu, w którym jest umieszczona paczka. Z kolei dzięki przelewom PayByLink odbiorca ma możliwość bezgotówkowej zapłaty za przesyłki pobraniowe.
Jak widać Aplikacja InPost Paczkomaty to naprawdę bardzo przydatne narzędzie, które ułatwia zarządzanie przesyłkami. Dlatego warto ją pobrać na swój smartfon i cieszyć się szybkim i bezproblemowym nadawaniem lub odbieraniem paczek.