Z pewnością nie wiele osób wyobraża sobie obecnie codzienne funkcjonowanie bez korzystania z aplikacji mobilnych. W efekcie ich twórcy mogą liczyć na rekordowe zyski. Które aplikacje na Androida są najbardziej dochodowe? Jakie kwoty wydajemy na korzystanie z aplikacji mobilnych? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Spis treści
Najbardziej dochodowe aplikacje mobilne na Androida
Jak wspomniano we wstępie korzystanie z aplikacji mobilnych to obecnie standard, bez którego trudno wyobrazić sobie życie. W efekcie aplikacje uzyskują ogromne dochody, a zgodnie z raportem firmy Sensor Tower w 2021 roku najbardziej dochodową aplikacją na Androida był YouTube. Amerykański gigant w czołówce znajduje się od lat, a w zeszłym roku za plecami zostawił Tindera oraz Piccomę. YouTube oczywiście zna każdy i praktycznie każdy z niego korzysta, jednak sukces Tindera z pewnością warto docenić. Jest to bowiem aplikacja randkowa, która pozwala szybko i łatwo nawiązywać kontakty w celu poznania drugiej osoby. Wbrew pozorom można z niej korzystać również za darmo, jednak chcąc uniknąć limitów, czy uzyskać dodatkową funkcjonalność należy uiścić opłatę na co decyduje się coraz więcej osób. Piccoma jest natomiast japońską aplikacją udostępniającą usługę subskrypcji webtoon. Ciekawie również przedstawia się ranking aplikacji, które są najczęściej pobierane. W tym przypadku prym wiodą aplikacje społecznościowe, takie jak WhatsApp, TikTok, Messenger, Facebook i Instagram. W tym miejscu warto podkreślić, że aż 4 z nich (poza TikTokiem) należą do Facebooka.
Jakie kwoty uzyskują aplikacje mobilne?
Zgodnie z przytoczonym już raportem firmy Sensor Tower w 2021 roku łączne dochody osiągnięte przez aplikacje mobilne wyniosły około 18,3 mld dolarów. Co więcej, kwota ta dotyczy wyłącznie aplikacji nie będących grami, a co za tym idzie robi jeszcze większe wrażenie. Warto również podkreślić wzrost wydatków na aplikacje mobilne, który w porównaniu z 2020 roku wyniósł aż 41%. Co więcej, z całą pewnością w kolejnych latach można spodziewać się dalszych wzrostów, co będzie wynikało zarówno z rosnących opłat za korzystanie z aplikacji mobilnych, jak i coraz większą liczbą użytkowników decydujących się na korzystanie z płatnej subskrypcji tego typu aplikacji. Spodziewać można się również coraz większego udziału dochodów aplikacji nie będących grami w łącznych dochodach uzyskiwanych przez aplikacje mobilne, który w 2021 roku wyniósł 14% (w 2020 roku było to 11,7%).
Tworzenie aplikacji mobilnych na androida – specjalizacja przyszłości?
Dochody jakie uzyskują aplikacje mobilne na Androida z pewnością robią wrażenie, w związku z czym coraz więcej firm decyduje się je tworzyć. Oczywiście wynika to również z zapotrzebowania oraz zmiany przyzwyczajeń użytkowników, którzy coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych zamiast aplikacji desktopowych. Efektem będzie z pewnością coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów tworzących aplikacje mobilne, a co za tym idzie wzrost ich znaczenia zarówno na rynku pracy ogółem, jak i w samej branży IT. Może to być zatem wskazówka przy wyborze specjalizacji dla osób rozpoczynających swoją karierę w branży, czy planujących w najbliższym czasie przebranżowienie. Podjęcie decyzji o poszerzaniu kompetencji w tym kierunku może być naprawdę korzystne, ponieważ w przyszłości z pewnością będą one jeszcze bardziej cenione, a powszechnie wiadomo, że w IT liczy się przede wszystkim doświadczenie. Warto również podkreślić, że coraz większe dochody przynoszone przez aplikacje mobilne sprawiają, że coraz więcej będą zarabiać specjaliści odpowiedzialni nie tylko za ich tworzenie, ale również utrzymanie, czy ulepszanie. Szukając pracy w charakterze tego typu specjalisty warto odwiedzić stronę https://mindworkers.pl/, która pomaga znaleźć możliwie najlepsze zatrudnienie w branży IT i rozwinąć swój talent.
Podsumowując należy stwierdzić, że mimo iż najbardziej dochodowymi aplikacjami na Androida są gry, to dochody generowane przez aplikacje niebędące grami również systematycznie rosną. Najbardziej dochodowe aplikacje należą do kategorii szeroko pojętej rozrywki oraz mediów społecznościowych, co z pewnością nie może dziwić.