Możliwość korzystania z usług sztabu specjalistów IT jest niezwykle pomocna w firmach prowadzących różnorodną działalność. Eksperci z różnych obszarów IT zajmują się administrowaniem serwerami, porządkowaniem pracy w chmurze, budową sieci komputerowych, a także zapewniają bieżącą obsługę informatyczną. Rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi sprawiło, że aktualnie pojawiła się spora konkurencja. Firmy outsourcingowe oferują różnorodne usługi i mają szerokie specjalizacje. Czego możemy więc oczekiwać od outsourcingu IT?
Spis treści
Standardowy zakres usług związany ze stałym wsparciem
Bieżąca obsługa informatyczna to jedna z najczęściej świadczonych usług. Zwykle polega to na podejmowaniu działań, które mają na celu nieprzerwane i płynne działanie systemów informatycznych. Wiąże się to z ochroną przed awariami oraz szybkim interweniowaniem w przypadku pojawienia się incydentu. Często do standardowych działań należy odpowiednie przydzielanie dostępów oraz zakładanie zabezpieczeń, mających na celu ochroną ważnych danych. To także dbanie o wdrażanie najnowszych aktualizacji programów. Wygodna praca w chmurze, by była także bezpieczna, wymaga odpowiedniego zabezpieczenia przed wykradzeniem danych. Tym także mogą zajmować się przedstawiciele outsourcingu IT.
Do ich przykładowych obowiązków należy również budowa sieci komputerowych oraz administracja systemami. Można powiedzieć, że większość działań związanych z informatyką, może być wykonane przez zewnętrzną firmę. Nie trzeba tworzyć dedykowanego wewnętrznego działu IT, którego utrzymanie jest bardzo kosztowne. Aspekty finansowe są jednym z najczęstszych powodów rosnącej popularności outsourcingu IT.
Zlecenia na konkretne usługi wykonywane przez outsourcing IT
Zdarza się tak, że potrzebujemy pomocy w poszczególnych działaniach, z którymi aktualnie się nie wyrabiamy lub pewne procedury wymagają udziału eksperta z dziedziny spoza kompetencji pracowników. W takiej sytuacji, zamiast zatrudniać nowe osoby, możemy skorzystać z pomocy outsourcingu.
Jednym z najczęstszych zleceń jest wykonywanie audytów eksperckich. Mogą one dotyczyć zagadnień związanych z bezpieczeństwem informacji oraz standardami RODO. Warszawska firma outsourcingowa NetSupport od lat wykonuje różnorodne audyty. W zakresie swoich usług dostarczają niezbędną dokumentację, odnajdują przestrzenie do poprawy oraz wskazują własne rekomendacje. Organizują także szkolenia dla pracowników, które mają za zadanie zwiększyć świadomość w kontekście bezpieczeństwa i zmniejszyć ryzyko wycieku danych.
Jakie firmy mogą mieć korzyści w związku z outsourcingiem IT?
Na zewnętrznym outsourcingu korzystają zarówno duże przedsiębiorstwa, jaki i małe działalności gospodarcze. Jest to wsparcie ekspertów z wielu dziedzin, którzy pomogą nie tylko w przypadku pojawienia się awarii, ale także zabezpieczą systemy przed różnorodnymi zagrożeniami. Rosnąca popularność tego typu usług to nie trend, to realne zyski, jakie odnotowują firmy w związku z takimi współpracami.