Początki pozycjonowania nigdy nie są łatwe. Ogromna ilość materiału, który musimy przyswoić, wiele poszczególnych etapów, o które trzeba zadbać już od samego początku. Dlatego też jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania zapoznaj się z tą garścią wskazówek, które z pewnością ułatwią nam pracę nad widocznością strony w niedalekiej przyszłości.
Spis treści
Zweryfikuj historię domeny i zrób audyt SEO
Zaczynamy przygodę z nową domeną, która akurat jest dostępna? Na samym początku zweryfikujmy, na czym stoimy. Istnieje prawdopodobieństwo, że wykupiona przez nas domena została porzucona, a co za tym idzie, posiada już pewną historię link buildingu, indeksacji przez roboty Google i innych etapów składających się na pozycjonowanie.
By dokładnie prześwietlić naszą stronę, ale też zapoznać się z jej techniczną stroną, wykorzystajmy usługę audytu SEO. Profesjonaliści w obiektywny sposób zweryfikują wszystkie istotne parametry strony oraz stworzą przystępny raport, ukazujący wszystkie mocne i słabe strony naszego nowego nabytku. To doskonała baza do rozpoczęcia pracy nad optymalizacją i pozycjonowaniem sklepu internetowego.
Pozycjonujesz sam? Czym prędzej wyposaż się w odpowiednie narzędzia
Jesteśmy ambitni i postanowiliśmy samodzielnie poradzić sobie z uwidocznieniem naszej witryny w wyszukiwaniach Google. Nie ma w tym nic złego. Oczywiście o ile jesteśmy świadomi ilości pracy i energii, którą musimy włożyć w to, by dopiero po kilkunastu tygodniach zobaczyć pierwsze efekty.
Jeśli to nas nie zraża, warto postawić na profesjonalne narzędzia do pozycjonowania, które coraz częściej wyposażone są w funkcjonalności bazujące na technologii sztucznej inteligencji. Wsparcie w tworzeniu treści, dopasowaniu słów kluczowych, analizie jakości linków oraz analizie konkurencji to coś, czego potrzebuje każdy pozycjoner – szczególnie taki, który dopiero rozpoczyna pracę nad swoją witryną.
Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych
Samodzielna optymalizacja strony musi uwzględnić lwią część użytkowników, którzy interakcję z siecią mają jedynie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Co to dla nas oznacza? Że nasz sklep internetowy, blog czy strona musi być dostosowana do smartfonów i tabletów.
Brak wykonania pracy związanej z responsywnością strony w praktyce eliminuje największą grupę docelową i negatywnie oddziałuje na roboty Google, które widząc niezoptymalizowaną pod urządzenia mobilne stronę, zmniejszą jej widoczność.
Twórz unikalne treści
Treści to obecnie najważniejszy element pozycjonowania strony. To właśnie w treściach zawieramy słowa kluczowe, odpowiednie tagi, linki i wszystkie te elementy, które wpływają na budowanie naszej marki i zwiększanie widoczności.
Tak istotny element nie może być pozostawiony robotom tworzącym teksty automatyczne. Być może uda nam się przejść przez coraz bardziej inteligentne algorytmy Google, ale co z tego, jeśli tekst nie będzie możliwy do przeczytania przez przeciętnego użytkownika? Treści, co do zasady tworzymy dla czytelników i uwzględniamy tam zasady SEO. Jeśli przywiązujemy do tego odpowiednią uwagę, w długim okresie otrzymamy bardzo pozytywny efekt naszych starań.
Samemu zbyt ciężko? Uzyskaj pomoc profesjonalistów
Nikt nigdy nie mówił, że pozycjonowanie stron jest proste. Nikt także nie mówił, że jest to proces jednorazowy, krótkoterminowy. Pozycjonowanie to ciągła walka z konkurencją, w której wygrywa ten, który ma najwięcej czasu, energii i środków na to, by zwiększyć widoczność swojej strony.
Jeśli czujemy, że zaniedbujemy inne obszary naszego biznesu, poświęcając zbyt wiele czasu pozycjonowaniu, miejmy odwagę, by odpuścić, i zlecić to zadanie profesjonalistom. Agencja SEO zajmie się pozycjonowaniem z wykorzystaniem nowoczesnego oprogramowania i specjalistycznej wiedzy, która dla nas byłaby dostępna dopiero po wielu miesiącach wgłębiania się w tajniki tej dziedziny.