Dla wielu firm wysyłka wiadomości tekstowych jest jednym z filarów komunikacji z klientami (i nie tylko – można wykorzystywać ją również do, między innymi, kontaktu z pracownikami czy kontrahentami), obok takich rozwiązań, jak mailing czy kontakt bezpośredni.
Z usług masowej wysyłki SMS można skorzystać za pomocą specjalnych platform, takich jak https://mprofi.pl/uslugi/wysylka/. Z uwagi na popularność tego typu rozwiązań, stają się one coraz bardziej rozbudowane i użyteczne. Jakie dokładnie możliwości dają? Wszystko wyjaśniamy poniżej!
Wiadomości mogą być planowane na przyszłość
Planowanie wiadomości na przyszłość nie jest funkcją szczególnie skomplikowaną – dzięki tej opcji wysyłkę przygotowanych SMS-ów można odroczyć na wybrany dzień i godzinę. W praktyce ma to duże znaczenie, ponieważ bardzo usprawnia pracę.
Pracownicy z działu marketingu mogą przygotować tekst wiadomości i ich harmonogram z wyprzedzeniem, na przykład na początku miesiąca, i od razu zaplanować ich wysyłkę na poszczególne momenty. Gdyby pojedynczo opracowywać poszczególne wiadomości w dniu, w którym mają być wysłane, cały proces byłby bardziej chaotyczny, a do tego łatwo byłoby o przegapienie terminu.
Warto również wskazać, że istnieje możliwość segmentowania bazy kontaktów, tak, by na przykład podzielić swoich klientów na różne podgrupy i łatwiej docierać do nich z bardziej spersonalizowanymi komunikatami. Segmentowanie bazy kontaktów, a także opracowywanie i planowanie wysyłki wiadomości nie wymaga programowania czy innych technicznych umiejętności, każdy więc powinien sobie bez problemu z tym zadaniem poradzić.
Można ustanowić warunki lub reguły automatyczne
Wśród najprostszych zastosowań masowej wysyłki SMS można wskazać przesłanie dokładnie takiego samego komunikatu do wybranej grupy odbiorców, na przykład powiadomienia o rozpoczęciu wyprzedaży. Różnego rodzaju narzędzia do automatyzacji, w tym te oferujące integrację platformy SMS-owej z innymi aplikacjami, nieposiadającymi dedykowanych integracji, dają jednak także wiele innych możliwości.
Dokładniej mówiąc, chodzi tutaj o wykorzystanie reguł, warunków czy filtrów, aby wysyłać wiadomości w odpowiednich momentach, automatycznie, w reakcji na określone zdarzenia. W praktyce oznacza to niemal nieograniczone możliwości.
Przykładowo, można tak skonfigurować narzędzie, aby automatycznie wysłało wiadomość z informacją o złożeniu zamówienia czy jego wysyłce od razu po nastąpieniu tych wydarzeń. Zautomatyzować można również umieszczanie w wiadomości danych odpowiednich dla danego klienta, czyli nie będzie trzeba ręcznie wpisywać numeru zamówienia czy daty przesyłki, a dane te zostaną pobrane z wybranych źródeł.
Można również na przykład połączyć platformę SMS z kalendarzem i wysyłać odpowiednio wcześniej powiadomienia o spotkaniu, wizycie czy rezerwacji, tak, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo, że dana osoba o tym wydarzeniu zapomni. Z tego rozwiązania korzystają między innymi kliniki, przychodnie i gabinety medyczne (np. dentyści, ortodonci), a także salony urody czy fryzjerzy.