PlaceChallenge.com jest bardzo ciekawym projektem. Polacy udowadniają, że umieją startować z nowymi pomysłami, a nie tylko kopiować od „kolegów” z zagranicy. Satrtup nie doczekał się jeszcze wersji finalnej, ale i tak zbiera już nagrody. Pierwszą zdobył na Startup Weekend Warsaw (nagroda publiczności), który odbył się w maju tego roku. Dwie następne przypadły na New Europe Venture Contest. Finał tego konkursu będzie rozstrzygnięty w grudniu tego roku, w Warszawie.
Twórcami projektu PlaceChallenge.com są Marcin Borecki i Jakub Kądziela.
Na czym dokładnie polega projekt, o którym ostatnio co raz głośniej? Jest to platforma do budowania gier opartych o wyzwania. Gry mają odbywać się na terenie miast i w centrach handlowych. Pomysł podobny do Foursquare i tego typu rozwiązań? Nic podobnego. Tutaj nie tylko będziemy meldować się i robić sobie zdjęcia w wybranych miejscach. Będziemy musieli wykonywać zadania, przemieszczać się aby zdobyć punkty.
„Poprzez zabawę, zaangażowanie i budowanie pozytywnych relacji chcemy prowadzić do akwizycji, budowania i utrzymywania więzi oraz lojalności. Do realizacji projektu używamy rozszerzonej rzeczywistości.”
Mają na celu stworzenie systemu, który będzie wiązał mocniej użytkownika z daną marką produktu. Wszystko poprzez wyzwania i interakcje. Taka gra na pewno będzie ciekawsza niż tylko możliwość zameldowania się w danym lokalu. PlaceChallenge.com pozwoli wykorzystać plusy Foursquare, ale jednocześnie dać nam jakieś korzyści z tego. Za wykonywanie zadań będziemy nagradzani przez firmy. Przynajmniej takie jest założenie projektu.
Na Startup Weekend Warsaw udało się pozyskać programistę na Androida. Pomagał on w tworzeniu aplikacji, która ma działać z systemem PlaceChallenge. Niestety na razie nie wiemy kiedy projekt wejdzie w życie. Nie udało mi się namierzyć również podglądu tej aplikacji. Jednak zapowiedziana jest ona na prawie wszystkie ]systemy mobilne. Na tą chwilę nie wiadomo nic o wersji na Bada i Blackberry.
Wszystko fajnie, ale co z tego będą miały firmy? Oczywiście, że będą na tym korzystać. My będziemy wykonywać zadania, a oni będą mieli wtedy oryginalną i kreatywną kampanie reklamową. Marcin Borecki ma napisane, że chcą PlaceChallenge udostępnić jako system B2B2C do budowania gier motywacyjnych oraz integracyjnych.
Wszystko przed nimi. Ja trzymam kciuki i mam nadzieję, że uda im się pozyskać sponsorów i zebrać ekipę, z którą zrealizują projekt do końca. Jeśli chcesz śledzić zmiany to odwiedź ich na Facebooku.