AplikacjeAlien Rescue (Episode 1) – strzelanka 2D, która wciąga

Maciej Kulesa14 listopada 20118 min

Alien Rescue (Episode 1) jest dziełem rumuńskiego studia RomBots Team. Jest to pierwsza gra tego studia, ale nie ostatnia. Kilka dni temu gra dostała aktualizację. Wprowadzono kilka poprawek i obsługę multitouch. Jednak gra dalej ma kilka błędów, które powinny być naprawione. Dostałem maila od twórców o aktualizacji, ale od razu odesłałem im wiadomość co działa nie tak, jak powinno.

Alien Rescue wygląda jak stare, dobre strzelanki 2D. W grafice i obsłudze jest bardzo prosta, ale to nie zmienia tego, że jest bardzo wciągająca. Do dyspozycji mamy kilka poziomów trudności i dwa tryby gry (Story Mode i Free Mode). W Story Mode mamy bodajże 6 poziomów do pokonania o różnych poziomach trudności. Jeśli takie jest zapewnienie twórców to dla mnie to trochę mało. Po kilkunastu minutach na średnim poziomie przeszedłem do 3 etapu gry. Jednak w trybie Free możemy już poszaleć. Podobno jest nieskończony.

Gra jest wspierana przez Open Feint. Ktoś kto lubi rywalizować powinien wiedzieć z czym to się je. Właśnie do tego służy ta platforma. Bo jakby wyglądały gry, w których nie byłoby rywalizacji z innymi ludźmi? OpenFeint zbiera właśnie użytkowników razem i pozwala im rywalizować.

Twórcy w Alien Rescue postanowili wrzucić około 8 różnych rodzajów broni. Między innymi: rakiety, wybuchające krowy, skrzynie, laser, karabin itp. Bronie te uzyskujemy zabijając przeciwników i łapiąc przedmioty. Niektóre bronie są tworzone poprzez połączenie różnych elementów, na przykład połączenie skrzyni z krową:) Przedmioty przyciągamy przyciskiem, który jest oznaczony jako magnes. Wyżej pojawi nam się dodatkowa broń, którą uzyskamy.

W grze mamy do wyboru 3 rodzaje sterowania: wirtualne pady (d-pad), fizyczne przyciski i cały ekran dotykowy. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie do sterowania całego ekranu. Wtedy w łatwy sposób możemy się statkiem szybko przemieszczać po całej planszy.

Gra działa z telefonami z systemem Android 2.1 lub nowszym. Niestety autorzy nie posiadają listy kompatybilnych urządzeń. Przynajmniej mi nie udało się znaleźć takowej. U mnie były pewne problemy z zatrzymywaniem gry (domyślnie przycisk cofania). Nie raz nie działała ta opcja. Jak wyszedłem już do głównego menu telefonu i wracałem do gry, to potrafiła się czasami wyłączyć. Jednak były to sporadyczne przypadki.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}