Alien Rescue (Episode 1) jest dziełem rumuńskiego studia RomBots Team. Jest to pierwsza gra tego studia, ale nie ostatnia. Kilka dni temu gra dostała aktualizację. Wprowadzono kilka poprawek i obsługę multitouch. Jednak gra dalej ma kilka błędów, które powinny być naprawione. Dostałem maila od twórców o aktualizacji, ale od razu odesłałem im wiadomość co działa nie tak, jak powinno.
Alien Rescue wygląda jak stare, dobre strzelanki 2D. W grafice i obsłudze jest bardzo prosta, ale to nie zmienia tego, że jest bardzo wciągająca. Do dyspozycji mamy kilka poziomów trudności i dwa tryby gry (Story Mode i Free Mode). W Story Mode mamy bodajże 6 poziomów do pokonania o różnych poziomach trudności. Jeśli takie jest zapewnienie twórców to dla mnie to trochę mało. Po kilkunastu minutach na średnim poziomie przeszedłem do 3 etapu gry. Jednak w trybie Free możemy już poszaleć. Podobno jest nieskończony.
Gra jest wspierana przez Open Feint. Ktoś kto lubi rywalizować powinien wiedzieć z czym to się je. Właśnie do tego służy ta platforma. Bo jakby wyglądały gry, w których nie byłoby rywalizacji z innymi ludźmi? OpenFeint zbiera właśnie użytkowników razem i pozwala im rywalizować.
Twórcy w Alien Rescue postanowili wrzucić około 8 różnych rodzajów broni. Między innymi: rakiety, wybuchające krowy, skrzynie, laser, karabin itp. Bronie te uzyskujemy zabijając przeciwników i łapiąc przedmioty. Niektóre bronie są tworzone poprzez połączenie różnych elementów, na przykład połączenie skrzyni z krową:) Przedmioty przyciągamy przyciskiem, który jest oznaczony jako magnes. Wyżej pojawi nam się dodatkowa broń, którą uzyskamy.
W grze mamy do wyboru 3 rodzaje sterowania: wirtualne pady (d-pad), fizyczne przyciski i cały ekran dotykowy. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie do sterowania całego ekranu. Wtedy w łatwy sposób możemy się statkiem szybko przemieszczać po całej planszy.
Gra działa z telefonami z systemem Android 2.1 lub nowszym. Niestety autorzy nie posiadają listy kompatybilnych urządzeń. Przynajmniej mi nie udało się znaleźć takowej. U mnie były pewne problemy z zatrzymywaniem gry (domyślnie przycisk cofania). Nie raz nie działała ta opcja. Jak wyszedłem już do głównego menu telefonu i wracałem do gry, to potrafiła się czasami wyłączyć. Jednak były to sporadyczne przypadki.