Kiedyś unikałem aplikacji, które pozwalały zarządzać listą zadań. Albo były kiepskie pod względem działania, albo pod względem wyglądu. Bywało tak, że jak już trafiła się dobrze oceniana aplikacja to nie potrzebowałem jej. Więc jest duża szansa, że przegapiłem jakąś lepszą aplikację do zarządzania listą zadań do zrobienia. To nie zmienia faktu, że Any.DO wygląda i działa świetnie.
Na wstępie napiszę, że nie mamy wielkiego wyboru jeśli chodzi o wygląd samej aplikacji. Mamy dwa motywy do wyboru: czarny i biały. Jednak to nie jest najważniejsza opcja tej aplikacji.
Listy zadań do wykonania możemy wyświetlać według trzech kategorii: daty, folderów, priorytetów.
Lista według daty wygląda standardowo, tak jak na zdjęciach wyżej. Jeśli chodzi o foldery to możemy je tworzyć według własnych upodobań. Natomiast lista według priorytetów ograniczona jest tylko dwóch pozycji: pilne i bez pośpiechu.
Dodawać zadania możemy poprzez wpisywanie ich lub dyktowanie. Dodane zadanie możemy w łatwy sposób przenosić do innych dni, folderów itp. Wystarczy dłużej przytrzymać palec na wybranym zadaniu i przenieść je w inne miejsce. Jeśli natomiast chcemy zakreślić zadanie jako wykonane musimy tylko przesunąć palcem po zadaniu (od lewej do prawej strony). Tak jakbyśmy skreślali długopisem na kartce wykonane zadanie, proste. Wtedy możemy zadanie usunąć z naszej listy. Jeśli chcemy odznaczyć zakreślone zadanie to przesuwamy palcem po nim w drugą stronę (od prawej do lewej strony).
Do zadań możemy oczywiście dodawać przypomnienia i notatki. Duży plus za notatki. Aplikacja nam może sugerować jaką notatkę chcemy dodać jeśli będziemy chcieli ją powiązać z osobą z kontaktów. Przykład: jeśli mieliśmy zadanie spotkać się z osobą Jan Nowak i dodajemy notatkę do zadania, żeby zadzwonić wcześniej do Jan Nowak to aplikacja sama nam zasugeruje opcję „Call Jan Nowak”. W notatkach wtedy zobaczymy od razu przycisk do połączenia telefonicznego z daną osobą. To samo jest w przypadku sms, email.
Aby usunąć notatkę z zadania robimy dokładnie to samo aby usunąć zadanie. Wystarczy przesunąć palec na notatce.
Any.DO posiada również opcję robienia kopii zapasowej listy zadań. Jest ona tworzona co jakiś czas automatycznie, ale możemy również wykonać ręcznie.
W menu mamy również opcje usuwania wykonanych zadań poprzez potrząśnięcie telefonem. Ta funkcja jest włączona domyślnie. W ustawieniach znajdziemy również możliwość synchronizacji listy zadań z kontem Google. Po synchronizacji nasza lista zadań pojawi się w kalendarzy Google. Jest to bardzo przydatna opcja.
One comment
gosc6382
14 sierpnia 2014 at 00:57
Zdaje sie, ze nie mozna tworzyc podzadan (subzadan). W notatkach nie mozna wstawiac znaku nowej linii. Nie ma priorytetow (Low-Normal-High). Nie widze opcji sortowania alfabetycznego (choc teoretycznie jest). Nie informuje gdzie zapisuje backup (na pewno nie na konto, bo nie podawalem zadnego). Slowem: nie podoba mi sie. Wole Wunderlist.