Hools: Football Club Territory to pierwsza mobilna MMO kierowana do fanów piłkarskich, którzy nie zawsze muszą być zainteresowani tylko tym, co się dzieje na boisku. W skrócie Hools to gra gdzie wcielamy się w rolę ultrasa lub hooligana, aby walczyć o honor swojego klubu piłkarskiego.
Podstawowym elementem gry jest wirtualne przejmowanie i kontrolowanie dzielnic miasta dla swojego klubu. Gra toczy się w rzeczywistych lokalizacjach (przy wykorzystaniu Google Maps), a Gracz będący fizycznie na terenie wybranej części miasta ma możliwość „zaatakowania” danej dzielnicy. Jeśli atak jest wystarczający silny to może ją odbić z rąk innego klubu. Dodatkowo, w grze odbywają się swego rodzaju mistrzostwa pomiędzy klubami, które polegają na przejęciu kontroli, nad wybranym miastem, do którego dostęp mają wszyscy gracze niezależnie od lokalizacji. Oprócz oczywistych kwestii prestiżowych, posiadanie pewnego terytorium jest kluczowe gdyż dostarcza dochód. Im więcej dzielnic zajmuje klub i im bardziej aktywny jest gracz, tym większa jego działka w dochodach. Kluby tworzone są przez użytkowników, a więc o dominacji danego klubu decyduje tylko liczba graczy, która do niego dołączy oraz ich aktywność.
Oczywiście, nieodłącznym elementem potyczek pomiędzy fanatykami są ustawki w formie wirtualnej. Gra niestety nie umożliwia jeszcze grupowych starć pomiędzy graczami, natomiast możliwe jest zaatakowanie pojedynczego gracza a w przypadku zwycięstwa, wyeliminowanie go na pewien okres z gry (od kilku minut do kilku godzin). Element walki pozwala też na budowanie swojej pozycji wśród innych kibiców. Aby jednak zdobyć szacunek, w grze mierzony przez punkty respektu, nie wystarczy jedynie pokonać przeciwnika, ale należy go pokonać z klasą tj. bez użycia „sprzętu”. W grze, bowiem gracz może zaopatrzyć się w różnego rodzaju przedmioty (w tym pistolety, pałki, noże), niemniej jednak, aby zdobyć szacunek najlepiej jest pokonać przeciwnika na „gołe pięści” lub przeciwnika, który jest od nas silniejszy. Im większy szacunek posiada nasza postać, tym lepsze są jej statystyki.
W trakcie trwania rozgrywki postać podlega ewolucji tj. zdobywa doświadczenie, wzbogaca się o wirtualną walutę i przedmioty, buduje swoją reputację. Można np. potrenować na siłce lub sztuki walki, aby być lepszym w walce w ręcz, albo kupić spray lub wlepki by łatwiej zdobywać nowe dzielnice.
Gra jest aktualnie w fazie beta oraz dostępna jest jedynie dla systemu Android 2.3 (lub nowszy), ciągle jednak jest rozwijana. Warto wspomnieć, że gra jest tworzona przez mały zespół z Polski i jest to jego debiut.
Więcej informacji o grze można znaleźć na www.hoolsterritory.com
2 comments
Solution 3.14
1 grudnia 2013 at 13:29
Od momentu kiedy udostępniliśmy wersję beta gry dostajmy dużo komentarzy mówiących o tym, że pomysł gry i mechanika jest bardzo interesująca. Niestety nie da się ukryć, że wiele zostaje jeszcze do dopracowania, co ciągnie za sobą pewne koszty. Ze względu na to, że dopiero zaczynamy naszą przygodę z tworzeniem gier, koszty te sa jednak dla nas bardzo wysokie.
Dlatego też kilka dni temu rozpoczeliśmy kampanię crowdfundingową na portalu Indiegogo. Zebrane środki pomogą nam dokończyć/dopracować grę oraz stworzyć wersię dla iOS. Jeżeli więc podoba się wam nasz pomysł to udostępnijcie informacje o kampani an waszym facebook-u, g+ itd.:
http://www.indiegogo.com/projects/hools-football-club-territory/x/4445984
Dzięki za pomoc,
Zespłół Hools-a
Tomiko
20 października 2013 at 14:09
Ryzykowny tytuł. Chciałbym widzieć statystyki ilu graczy przeniesie „rozgrywkę” do prawdziwego świata :)