Aktualizacja wpisu (godz. 14:40):
Jednak moBILET będzie działał do końca czerwca w Poznaniu. Firma dogadała się z ZTM. To jest w miarę dobra wiadomość. Jakoś się dogadali, ale i tak brak oficjalnego komunikatu na stronie ZTM, MPK lub ZDM Poznań powoduje, że mało osób o tym się dowie. Widać, że mają pasażerów w d….
FB moBILET:
moBILET w Poznaniu jednak do końca czerwca! Z powodu wygaśnięcia umów z poznańskim ZTM i ZDM byliśmy w dniu dzisiejszym zmuszeni uprzedzić użytkowników systemu moBILET o planowanym zawieszeniu funkcjonowania usługi w Poznaniu po dniu 30 kwietnia.
Dzięki wysiłkom wszystkich stron udało się wspólnie znaleźć rozwiązanie, które pozwoli mieszkańcom Poznania i Aglomeracji korzystać z mobilnych płatności – co najmniej do czasu rozstrzygnięcia przetargu i wyłonienia nowego operatora. Porozumienie przewiduje przedłużenie umów do końca czerwca 2013. Usługa moBILET będzie zatem nadal aktywna w Poznaniu – zarówno w komunikacji miejskiej jak i płatnym parkowaniu.
Nie chodzi o to aby trzymać się na siłę z firmą moBILET, ale jakaś informacja należy się osobom, które korzystają z tej aplikacji. Dobrze, że chociaż serwis ePoznan umieścił wpis. Jednak tłumaczenie MPK jest słabe:
Szanowni Państwo. Od kilku lat nie zajmujemy się biletami – także tymi elektronicznymi. Pytania o przyczyny rozwiązania umowy należy skierować do Zarządu Transportu Miejskiego, ponieważ my jako przewoźnik nie mamy dostępu do informacji jakie umowy dotyczące biletów zawiera ZTM, z kim, na jakich zasadach oraz jakie ewentualne działania zostaną przez ZTM podjęte w tej konkretnej sprawie.
Dane kontaktowe: www.ztm.poznan.pl/kontakt
W związku z tym, że w pojazdach widnieją nalepki moBILETU, sami czekamy na informacje, ponieważ nie wiemy czy je zostawić czy usunąć, by nie wprowadzać w błąd klientów. Jak tylko dotrą do nas wiążące informacje, podzielimy się z Wami. Do tego czasu jedyna informacja, jaką posiadamy to ta, opublikowana w mediach.
To pokazuje jaki jest przepływ informacji między MPK, a ZTM. Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców korzysta z płatności online za bilety, ale nie ma kto poinformować dokładnie na czym stoją. Wystarczy jedna porządna informacja na ich stronach. Jeśli oni nie mogą się dogadać to jak ma to funkcjonować w takim mieście?
(około godziny 12:00):
moBILET od 1 maja bezterminowo zawiesza swoją działalność w Poznaniu. Jest to efekt przetargu, jaki ogłosił ZTM. Przetarg miał wyłonić nową firmę oferującą sprzedaż biletów online i miejsc w SPP (Strefa Płatnego Parkowania). Z moBilet, w Poznaniu, korzystało kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. Najwidoczniej ta informacja wywołała lekką panikę wśród użytkowników bo strona moBILET przestała działać. Jednak można było się już wcześniej do tego przygotować. ZTM już wcześniej informował, że zamierza wprowadzić jednego operatora świadczącego sprzedaż wymienionych usług. Pomimo obniżenia prowizji przez moBILET nie wygrali oni przetargu. Nowym operatorem będzie warszawska firma.
Informacja moBILET z Facebooka:
Mamy niestety złą wiadomość dla mieszkańców Poznania i okolic. Od 1 maja jesteśmy zmuszeni bezterminowo zawiesić świadczenie usług moBILET w Poznaniu – zarówno sprzedaży biletów komunikacji miejskiej jak i płatności za postój w Strefie Płatnego Parkowania. 30 kwietnia wygasają nasze umowy z poznańskim ZTM i ZDM. Na początku miesiąca Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na obsługę płatności mobilnych w komunikacji miejskiej i SPP. Miejskie jednostki postanowiły wyłonić tylko jednego operatora z wyłącznością na sprzedaż elektronicznych biletów. Mimo że znacznie obniżyliśmy oferowaną prowizję, korzystniejszą dla miasta ofertę złożyła warszawska firma, która najprawdopodobniej uzyska zlecenie na udostępnienie innego systemu.
Zdajemy sobie sprawę, że ograniczenie dostępu do biletów będzie dotyczyło kilkudziesięciu tysięcy rozczarowanych mieszkańców Poznania i aglomeracji. Pragniemy zapewnić, że jako poznańska firma uczyniliśmy wszystko, aby kontynuować świadczenie usług w mieście, które jest dla nas szczególnie ważne. Będziemy starali się ponownie udostępnić nasz system w Poznaniu.
Uwaga: użytkownicy, którzy nie planują korzystać z moBILET’u w innych miastach mogą odzyskać przedpłacone, niewykorzystane środki, przesyłając stosowną dyspozycję. Więcej szczegółów nawww.mobilet.pl
Na stronie ZTM Poznań nie ma informacji na temat zmiany operatora. Powinni informować o tym swoich klientów. Czytałem wcześniej o tym, że ma być wyłoniony nowy dostawca. Śledziłem informacje na stronie MPK, ale jakoś umknęła mi informacja o tym, że nastąpi zmiana. Chyba, że w ogóle nie umieścili takiego komunikatu.
[pb-app-box pname=’pl.mobilet.app’ name=’moBILET’ theme=’light’ lang=’pl’]