Po jakimś czasie znowu muszę wrócić do nieszczęsnego tematu z problemami Sklepu Google Play. Dobrze wiem, że mnóstwo użytkowników ma kłopoty z pobieraniem i instalacją aplikacji/gier ze sklepu Google. Te problemy występują z poziomu smartfonów i tabletów, bo gdy wybierzemy instalację z poziomu przeglądarki w komputerze, to problem jest marginalny.
W tym wpisie podzielę się z Wami najczęstszymi błędami jakie występują w sklepie Google Play. Jeśli masz problem z niedziałającym sklepem Google Play, to zajrzyj najpierw do poprzedniego wpisu. Tutaj zajmiemy się konkretnymi błędami, które są bardzo popularne wśród użytkowników systemu Android.
Najczęstszymii błędami, które możesz spotkać na swojej drodze, to:
- „No connection”
- „Error retrieving information from server. [RPC:S-7:AEC-0]”
- „AppName could not be downloaded due to an error. (927)”
- „Connection timed out”
Niestety, ale to nie wszystkie problemy występujące w sklepie Google Play. Android, jak każdy inny system, ma w swojej „ofercie” wiele innych błędów. Nie należy panikować, bo każdy z nich można ze spokojem wyeliminować i bez problemu korzystać z usługi Google. Poniżej przedstawię kilka rozwiązań dotyczących najczęściej pojawiających się błędów w sklepie Google Play.
Na wstępie jednak proszę Cię o sprawdzenie kilku rzeczy, bo to one mogą być przyczyną problemów występujących w sklepie. Może się zdarzyć tak, że występuje problem z pobieraniem aplikacji nawet, gdy nie widać jaki błąd za tym stoi. Dlatego też, w tym wszystkim uwzględnij poniższe wskazówki.
Spis treści
- Zaktualizuj datę i godzinę na urządzeniu.
- Wyczyść pamięć podręczną i dane sklepu Google Play.
- Upewnij się, że Menedżer pobierania jest włączony.
- Sprawdź ilość miejsca dostępnego na urządzeniu.
- Error 403 – Błąd 403 w sklepie Google Play.
- Error 492 – Błąd 492 w sklepie Google Play.
- Error 495 – Błąd 495 w sklepie Google Play.
- Error 498 – Błąd 498 w sklepie Google Play.
- Error 919 – Błąd 919 w sklepie Google Play.
- Error 921 – Błąd 921 w sklepie Google Play.
- Error 927 – Błąd 927 w sklepie Google Play.
- Error 941 – Błąd 941 w sklepie Google Play.
Zaktualizuj datę i godzinę na urządzeniu.
Aby zsynchronizować swoje urządzenie z serwerami, wykonaj te czynności:
- Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
- Kliknij Data i czas.
- Jeśli widzisz opcje „Automatyczna data i czas” oraz „Automatyczna strefa czasowa”, odznacz je.
- Ręcznie zmień datę i godzinę tak, by były nieprawidłowe.
- Uwaga: nie przejmuj się – za chwilę znowu ustawisz je prawidłowo.
- Kliknij przycisk ekranu głównego.
- Ponownie otwórz w ustawieniach Data i czas (powtórz kroki 1 i 2).
- Ręcznie zmień datę i godzinę tak, by były prawidłowe.
- Ponownie zaznacz opcje „Automatyczna data i czas” oraz „Automatyczna strefa czasowa”.
Wyczyść pamięć podręczną i dane sklepu Google Play.
- Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
- Kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być inna w zależności od urządzenia).
- Kliknij Sklep Google Play > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.
- Kliknij strzałkę wstecz .
- Kliknij Menedżer pobierania > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.
Uwaga: jeśli zmieniłeś ustawienia aplikacji Sklep Google Play (filtry treści, zabezpieczenie hasłem itp.), to po wyczyszczeniu pamięci podręcznej i danych musisz ponownie je skonfigurować.
Upewnij się, że Menedżer pobierania jest włączony.
- Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
- Kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być inna w zależności od urządzenia).
- U góry ekranu pokazują się nazwy kilku sekcji, np. „Pobrane”, „Uruchomione” lub „Wszystkie”. Przewiń w prawo aż do „Wszystkie”.
- Kliknij Menedżer pobierania.
- Aby go włączyć, kliknij Włącz. Jeśli pokazuje się Wyłącz, oznacza to, że Menedżer pobierania jest już włączony i nie musisz nic robić.
Sprawdź ilość miejsca dostępnego na urządzeniu.
- Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
- Kliknij Pamięć. Jeśli masz mało miejsca (mniej niż 1 GB), może być konieczne odinstalowanie niektórych aplikacji lub usunięcie plików (np. zdjęć lub filmów).
Aby odinstalować aplikacje:
- Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
- Wybierz Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być różna w zależności od urządzenia).
- W obszarze „Pobrane” wybierz aplikację.
- Kliknij Odinstaluj.
Error code 0 – Kod błędu: 0
Ten komunikat wyskakuje podczas próby pobrania zawartości ze sklepu Google Play. Ten problem spotykany jest coraz częściej, ale rozwiązanie jest bardzo proste i nie trzeba przywracać smartfona do ustawień fabrycznych.
Musisz iść do Ustawienia -> Aplikacje, znaleźć Usługi Google Play u Sklep Google Play. Następnie wejść do zakładki Uprawnienia i zaznaczyć wszystkie dostępne opcje, poprzez zaznaczenie suwakiem.
Error 403 – Błąd 403 w sklepie Google Play.
W tym konkretnym przypadku użytkownik otrzymuje informację, że dostęp do aplikacji jest zabroniony. Błąd 403 można w bardzo prosty sposób usunąć. Wystarczy udać się do ustawień Sieci zwykłe i bezprzewodowe.
W przypadku sieci Wi-Fi sprawdzamy, czy Proxy nie zostało zmienione. Tutaj musicie wejść w zakładkę Wi-Fi, przytrzymać przez około 2 sekundy nazwę sieci, do której jesteście podłączeni. Następnie modyfikować ją i poprzez opcje zaawansowane zaznaczyć „Serwer proxy – Brak”.
Jeśli chodzi o sieć komórkową, należy wejść w zakładkę „Punkty dostępowe” i sprawdzić ustawienia. Wszystko tutaj zależy od operatora i jego ustawień. Tutaj odsyłam do wpisu na temat „Jak skonfigurować połączenie internetowe w Androidzie„. Najczęściej zakładka Proxy powinna być pusta. Na wszelki wypadek możecie całkowicie zresetować ustawienia APN i przypisać je na nowo.
Error 492 – Błąd 492 w sklepie Google Play.
Ten błąd nie powinien występować jeśli sprawdziliście wskazówki, które umieściłem na początku. Błąd 492 w sklepie Google Play związany jest z pamięcią cache. Dlatego należy ją wyczyścić w aplikacji Google Play.
Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
Kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być inna w zależności od urządzenia).
Kliknij Sklep Google Play > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.
Kliknij strzałkę wstecz.
Kliknij Menedżer pobierania > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.
Error 495 – Błąd 495 w sklepie Google Play.
W tym przypadku postępujemy tak samo, jak wyżej. Jeśli jednak nie pomoże czyszczenie pamięci, to należy usunąć wszystkie dane w aplikacji Google Play. pamiętaj jednak, że usuniesz wtedy informacje zapisane w tej aplikacji (np. hasło). Warto na samym końcu zrestartować telefon i dopiero wtedy zalogować się ponownie do sklepu Google Play.
Error 498 – Błąd 498 w sklepie Google Play.
Problem ten występuje kiedy masz za mało pamięci w urządzeniu i podczas instalowania aplikacji proces jest przerywany. Należy pozbyć się zbędnych aplikacji, danych i innych materiałów. Ewentualnie sprawdzić, czy nie można zainstalować jej na karcie pamięci, jeśli sprzęt ma taką możliwość.
Error 919 – Błąd 919 w sklepie Google Play.
Tutaj mamy trochę inną sytuację, bo aplikacja instaluje się bez problemu, ale błąd wyskakuje podczas próby jej uruchamiania. Należy zwolnić trochę miejsca w urządzeniu, zresetować go, zainstalować ponownie i problem powinien zniknąć.
Error 921 – Błąd 921 w sklepie Google Play.
Tutaj, tak samo jak w przypadku błędów 492 i 495 należy wyczyścić pamięć podręczną w aplikacji sklepu Google Play. Jeśli to nie pomoże, to znowu idziemy krok i czyścimy dane aplikacji. Jednocześnie pamiętając, że ta operacja spowoduje konieczność ponownego logowania się do konta.
Error 927 – Błąd 927 w sklepie Google Play.
Tutaj problem pojawia się w momencie, gdy sklep Google Play jest w trakcie aktualizacji. Możecie odczekać kilka lub kilkanaście minut i po tym czasie sprawdzić, czy problem sam się nie rozwiązał. Jeśli błąd 927 nadal występuje, należy najpierw wyczyścić pamięć podręczną aplikacji sklepu Google Play.
Gdyby ta operacja nie pomogła, to musicie postąpić następująco. Czyścicie dane sklepu Google Play, a następnie wyszukujecie Usługi Google Play (Aplikacje/pokaż wszystkie). Dalej wybieracie przycisk „Zarządzaj miejscem” i czyścicie wszystkie dane. Kolejnym krokiem jest zatrzymanie Usług Google Play, poprzez wybranie przycisku „Wymuś zatrzymanie”. Po restarcie urządzenia powinno wszystko działać.
Error 941 – Błąd 941 w sklepie Google Play.
Błąd wyskakuje podczas próby zaktualizowania aplikacji w sklepie. Standardowo, należy wyczyścić pamięć podręczną aplikacji sklepu Google Play. Później należy wyszukać usługę „Menedżer aplikacji, sprawdzić czy jest włączony i na wszelki wypadek wyczyścić pamięć podręczną.
- Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
- Kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być inna w zależności od urządzenia).
- U góry ekranu pokazują się nazwy kilku sekcji, np. „Pobrane”, „Uruchomione” lub „Wszystkie”. Przewiń w prawo aż do „Wszystkie”.
- Kliknij Menedżer pobierania.
- Aby go włączyć, kliknij Włącz. Jeśli pokazuje się Wyłącz, oznacza to, że Menedżer pobierania jest już włączony i nie musisz nic robić.
Więcej błędów w sklepie Goole Play.
Na tę chwilę więcej błędów nie pamiętam, ale na pewno uzupełnię listę w ciągu najbliższych dni. Jeśli macie jeszcze jakieś problemy, piszcie w komentarzach, nie zostawię Was bez wsparcia. Wyżej wymienione problemy są najbardziej popularne i wielu użytkowników ma z nimi kontakt.
24 comments
gronio
5 lipca 2020 at 16:03
„Server connection failed. Please try later” co na to poradzić?
Wąski
12 listopada 2019 at 18:09
Nie działa mi większość aplikacji ponieważ „wymagana jest aktualizacja Google play” kiedy w sklepie play wciskam „aktualizuj” po chwili ładowania wyskakuje komunikat „nie można zaktualizować Googl(..))
i tak za każdym razem robiłem już wszystko co znalazłem w sieci i dalej nic czy można jakoś te badziewne google ożywić jakoś?
Kasia
20 września 2019 at 19:15
Nie mogę zrealizować kodu, żeby doładować konto Google. „błąd serwera”. I co z tym fantem zrobić? A kwota niemała – 150+75 – dziecko wydało swoje oszczędności, żeby w grze zakupić jakąś „legendarną” postać, w dodatku oferta ważna tylko przez 4 dni…
Ola
1 czerwca 2019 at 14:12
Ciągle wyskakuje „błąd serwera”. Czyscilam pamięć podręczna, odinstalowalam i zainstalowałam aplikacje ponownie. Usunęłam konto Google i dodałam jeszcze raz. Wylaczalam i wlaczalam telefon ponownie. Nadal po włączeniu sklepu play nie można nic zrobić bo wyskakuje „błąd serwera”. O czym to świadczy? Jak sobie z tym poradzić?
Nikolaaa
16 marca 2019 at 16:48
Ja usunęłam usługi Google Play i Sklep Play znaczy są na urządzeniu, ale nie działają sklep play ma starą ikonkę i kiedy go włączam pojawia się „Sprawdzenie danych” i potem pojawia się błąd że usługi Google Play zostały zatrzymane.. Co mam z tym zrobić? Jak przywrócić Sklep Google Play?
Grzesiek
28 stycznia 2019 at 18:09
Błąd 910 też u mnie pokazuje od czasu do czasu ale najczęściej aplikacje się nie pobierają lub dochodzą do 99 % po czym się zatrzymują i nic się nie dzieje.Czyszczenie pamięci w aplikacjach i Google Play pomaga ale na chwilę,pamięci nie mam pełnej..Zauważyłem też że od czasu do czasu tel się jakby hibernował,telefon przygasa i przez jakieś 10 sekund mruga tylko napisać samsung bo posiadam tel samsung neo s5 po czym się znowu włącza. Jaki mogę mieć problem ,czy ktoś się orientuje..mój mail grzesiekgp2@gmail.com
dis
3 marca 2019 at 08:45
U mnie przy instalacji dopiero wyskakuje przy większych grach :)
Nay
4 stycznia 2019 at 15:38
Błąd 910
Człowiek
20 stycznia 2019 at 11:08
Błąd 910
Brzydallo
4 stycznia 2019 at 09:18
kod -15 nigdzie nie ma informacji co to(chinski telefon z menu angielsko chinskim)
Mat
3 stycznia 2019 at 16:48
Błąd 940
Ryszard Dudkiewicz
30 grudnia 2018 at 08:01
Ciągle brak recepty na błąd 910
Daniel
25 grudnia 2018 at 11:07
Kod błędu 910
Konrad
20 grudnia 2018 at 15:31
Błąd 910 moźe ktoś pomóc?
Mi
22 grudnia 2018 at 00:27
Mi się udało naprawić problem usuwając pliki do minimum 1 gb wolnego
Paulina
19 maja 2018 at 23:08
Błąd -505, mam ten sam problem co Goovsky
Goovsky
2 czerwca 2018 at 02:21
Tylko że u mnie w ogóle się nie dało zainstalować, nawet z pliku apk z innego źródła niż google play, zresetowałem telefon i problem znikł.
Dominik
24 kwietnia 2018 at 22:02
Jak rozwiązać problem z kodem błędu -24 ??
Lubie
22 kwietnia 2018 at 16:56
Kod błędu -3
Mislav
13 lutego 2018 at 17:29
Aplikacja(w moim przypadku Showmax) jest nie widoczna w sklepie z jakiegoś powodu. Poszukałem w internecie i sprawdziłem to aplikacją innej firmy do testów urządzenia i ukazał się błąd -> „CTS profile match – fail”, niestety rozwiązania nie znalazłem. Oryginalny ROM(zassany ze strony producenta i instalowany – Xiaomi Redmi 3S), bez zdjętych jakichkolwiek zabezpieczeń, dawniej appka normalnie była przeze mnie pobierana na tym tel, niestety od dłuższego czasu posiadam ten problem.
Maciej Kulesa
13 lutego 2018 at 17:57
Spróbuj tego. Miałem tak samo z Netfliksem:
https://apkpure.com/pl/showmax-watch-tv-shows-and-movies/com.showmax.app
Mislav
16 lutego 2018 at 18:11
Testowałem, w ten sposób działa, jednak mimo wszystko cudnie byłoby naprawić ten problem. Mimo to dzięki za pomoc ;)
Maciej Wroński
19 listopada 2017 at 13:36
Kod 0
Goovsky
15 lutego 2017 at 01:43
Błąd -505, miałem gre na karcie sd, wyczyściłem karte sd, gry niebyło i jak chce tą gre zainstalować to mam właśnie ten błąd.
Proszę o pomoc.