Wpis sponsorowanyCzy samodzielne pozycjonowanie stron się opłaca?

Paweł21 lutego 20238 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/pozycjonowanie-2.jpg

Google stanowi podstawowe narzędzie do wyszukiwania informacji. Nic więc dziwnego, że większość firm chce jak najlepiej wyeksponować swoją ofertę w wyszukiwarce.

W tym celu podejmowane są działania określane zbiorczo jako pozycjonowanie stron. Czy laik jest w stanie zajmować się tym samodzielnie, czy nie obejdzie się bez wsparcia profesjonalistów?

Pozycjonowanie stron – zrób to sam

Pozycjonowanie stron stanowi proces wymagający kompetencji technicznych i analitycznych. Jeżeli czujesz, że masz predyspozycje do działania w tych obszarach, możesz podjąć wyzwanie i spróbować zwiększyć widoczność swojej marki w wyszukiwarce. W początkowym etapie musisz być jednak przygotowany na konieczność przyswojenia dużej ilości wiedzy. Stanowi ona niezbędny fundament, który pozwoli Ci w ogóle ruszyć z miejsca. Staniesz się też bardziej świadomy potencjalnych zagrożeń, których należy unikać.

W pierwszej kolejności zadbaj o następujące kwestie:

  • ustawienie indeksowania witryny przez roboty Google;
  • zsynchronizowanie swojej strony z narzędziami analitycznymi takimi jak Google Analytics i Google Search Console;
  • konfiguracja meta tagów;
  • stopniowe zapełnianie strony treścią.

Oprócz tego konieczne będzie przeprowadzenie linkowania oraz optymalizacja czynników wpływających na szybkość ładowania witryny. W międzyczasie należy monitorować zachodzące zmiany przy pomocy narzędzi analitycznych. Sprawdzaj postępy i reaguj na pojawiające się zmienne.

Pozycjonowanie stron na własną rękę – bilans korzyści i zagrożeń

Gdy decydujesz się na podjęcie samodzielnych działań, możesz wykorzystać w pełni swój zasób informacji na temat branży, a także własnych produktów. Jesteś w stanie błyskawicznie reagować na występujące zmiany, a także zachowujesz na swoim koncie środki, które byłyby przeznaczone na abonament SEO.

Pamiętaj jednak, żeby mierzyć siły na zamiary. Pozycjonowanie stron internetowych to dziedzina, która rozwija się nieprzerwanie od połowy lat 90. Niektórzy specjaliści działają na tej płaszczyźnie od samego początku. Nie brakuje też ekspertów z krótszym, acz kompleksowym doświadczeniem. Mimo najszczerszych chęci ciężko dorównać poziomowi ich kwalifikacji nawet po roku sukcesywnej nauki i praktyki. Musisz liczyć się z tym, że przez długi czas Twoja witryna będzie rozwijać się wolniej, niż byłoby to możliwe przy wsparciu ze strony specjalistów.

Pozycjonowanie stron – czy warto polegać tylko na sobie?

W tym kontekście rola samouka opłaca się jedynie, gdy masz ograniczone środki i niekończący się zapał do samorozwoju. Tylko takie połączenie pozwala na uzasadnienie samodzielnego prowadzenia działań z zakresu SEO. W ogólnym rozrachunku zdecydowanie bardziej opłaca się współpraca z agencją albo freelancerem. Dzięki tej decyzji Twoja strona ma szansę trafić pod opiekę specjalisty, który ma doświadczenie w branży SEO.

Poza tym koszty współpracy wcale nie muszą być wysokie. Podstawowy abonament stanowi wydatek rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Ty za to nie musisz się martwić dziedziną, w której dopiero stawiasz pierwsze kroki. Zamiast tego możesz skupić się na rozwijaniu swoich najmocniejszych stron. W rezultacie szybko pozyskasz środki, które możesz zainwestować w zlecanie niektórych zadań podmiotom zewnętrznym.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.