Pozycjonowanie stron internetowych w 2019 roku nie jest łatwym zadaniem. A już na pewno, gdy ktoś podejmuje się tego zadania na własną rękę. Mając nieaktualną wiedzę lub jej brak, możemy narobić więcej szkody niż pożytku. Czy warto więc w ogóle obecnie pozycjonować stronę?
Na przestrzeni ostatnich lat obszar związany z pozycjonowaniem stron uległ dużym zmianom. Działania, które kiedyś przynosiły natychmiastowy efekt, dziś mogą okazać się zgubne, a zamiast dobrych rezultatów, mogą przynieść nam problemy.
Jak pozycjonowało się strony w 2009 roku?
Cofnijmy się dziesięć lat wstecz. Pozycjonowanie stron internetowych w 2009 roku nie było trudnym zadaniem. Algorytm wyszukiwarki nie był jeszcze tak dobrze rozwinięty jak w obecnych czasach i bardzo łatwo można było go przechytrzyć. Powszechnie stosowanymi działaniami były między innymi:
- linkowanie za pomocą tzw. anchora exact match (o ścisłym dopasowaniu) na pozycjonowaną frazę,
- przesycanie treści słowami kluczowymi,
- umieszczanie ciągu fraz w tagu meta keywords.
W ówczesnych czasach liczyła się również ilość linków do witryny, więc uciążliwe spamowanie odnośnikami w różnych miejscach było bardzo często spotykaną praktyką.
Dzięki temu, iż algorytm nie był doskonały, działania te pozwalały na łatwą manipulację wynikami wyszukiwania, co tylko zachęcało do “zabawy” w pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google walcząc o pozycję wartościowej, użytecznej, pomocnej witryny, służącej do odnajdywania pożądanych treści, musiała wprowadzić zmiany. Prędzej czy później.
Jak pozycjonuje się strony w 2019 roku?
Prawdziwą rewolucję w pozycjonowaniu przyniosła aktualizacja algorytmu wyszukiwarki zwana Pandą. Miała ona miejsce pod koniec lutego 2011 roku i wywołała wielkie poruszenie w branży SEO. Na czym polegała i dlaczego wywołała wiele kontrowersji?
Algorytm miał na celu nagradzać strony, na których znajdowały się jakościowe, unikalne treści, a karać witryny, które nie stosowały się do wytycznych Google, bądź stosowały podejrzane działania np. posiadały teksty zbyt wysycone frazami kluczowymi. Ucierpiały serwisy z powielanymi treściami lub takie, które nie miały ich wcale, bądź znikomą, nic nie wnoszącą ilość contentu.
Kolejną dużą zmianę algorytmu Google przyniosła aktualizacja Pingwin (wiosna 2012), która miała na celu zmniejszenie ilości stron o wątpliwej jakości linkach. Podczas tej aktualizacji ucierpiały niektóre witryny, do których prowadziła duża liczba nienaturalnych linków z “podejrzanych” źródeł.
Od tego momentu algorytm uległ wielu zmianom, jest stale aktualizowany (od czasu Pandy i Pingwina wyszło naprawdę mnóstwo aktualizacji, które znacząco wpłynęły na sposób wartościowania stron internetowych przez Google oraz na sposób ukazywania ich na stronie wyników wyszukiwania) i.. można powiedzieć, że coraz bardziej restrykcyjny, jeżeli chodzi o stare sposoby pozycjonowania. To sprawia, że pozycjonowanie w 2019 roku nie jest łatwym zadaniem, a już na pewno dla osoby bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.
Dlatego w obecnych czasach pozycjonowanie strony warto powierzyć w ręce specjalistów, którzy na bieżąco śledzą zmiany w wyszukiwarce i dostosowują do nich działania pozycjonerskie. Warto spojrzeć na ofertę pozycjonowania przygotowaną przez agencję Green Parrot: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/.