Usterki, czy uszkodzenia telefonu zdarzają się wszystkim użytkownikom smartfonów i iPhonów. Niższe ceny z nieautoryzowanych serwisach kuszą, jednak czy warto oddać telefon do naprawy w niepowołane ręce? Zdecydowanie najlepiej wybrać serwis, który uzyskał autoryzację i wykonuje usługi naprawcze zgodnie ze sztuką i polityką firmy, która wyprodukowała dany telefon. Wówczas naprawa dokonuje się w ramach gwarancji producenta. Jak wybrać serwis i co jeszcze warto wiedzieć przed oddaniem telefonu? Więcej w artykule!
Spis treści
Serwis telefonów Apple — jak wybrać?
Szczególnie w przypadku produktów marki Apple nie warto łakomić się na tańszą naprawę, o ile w ogóle ktoś zdecyduje się na taki krok, w jakimkolwiek serwisie nieautoryzowanym.
Oddanie do naprawy sprzętu w niewłaściwym serwisie może skutkować utratą gwarancji oraz nawet nieodwracalnym uszkodzeniem telefonu. Przed udaniem się do serwisu lub przed wysłaniem sprzętu Apple do naprawy warto zapytać, czy serwis obsługuje naprawę sprzętu, który akurat mamy. Szczególnie jeśli głównie zajmuje się naprawą telefonów, a my mamy do naprawy, np. zegarek Apple watch. Wielu producentów, w tym także firma Apple często dodaje do oferty nowe produkty i zawsze warto się zorientować, gdzie najlepiej je naprawiać, by nie uszkodzić produktów i naprawić sprzęt w ramach gwarancji. W autoryzowanym serwisie telefonów Apple dokonamy naprawy iPhona w ramach gwarancji producenta, a także naprawę pogwarancyjną.
Czy warto naprawiać telefony Apple w serwisie nawet po utracie gwarancji producenta?
Zdecydowanie tak! Ze względu na to, że sprzęt Apple często jest używany latami, ponieważ jest wytrzymały i lubiany. Liczne ułatwienia w komunikacji między urządzeniami marki Apple zachęcają do wyboru telefonu, komputera, a nawet zegarka tej samej marki. Z tego powodu telefony Apple są chętnie kupowane nawet używane i to nawet po utracie gwarancji producenta. Świadomy kupiec z pewnością będzie pytał o serwisowanie sprzętu. Jeśli będziemy naprawiać nasz telefon, czy inne produkty w autoryzowanym serwisie Apple, to z pewnością będzie wielu chętnych na odkupienie go. Naprawa w serwisie z autoryzacją Apple świadczy dobrze o właścicielu i daje gwarancję tego, że telefon był w czasie napraw traktowany w odpowiedni sposób. Oryginalne części mogą przedłużyć jego żywotność o kolejne lata. To ważne szczegóły, które każdy przyszły sprzedawca i nabywca iPhona powinien mieć na uwadze.
Jak wybrać serwis telefonów i uzyskać wycenę?
Wybierając serwis najlepiej sugerować się opiniami klientów o serwisie, mając jednak na uwadze to, że nie zawsze opinia w internecie od pojedynczego użytkownika przekłada się na rzeczywistość. Sprawdźmy jednak na pewno, czy serwis istnieje na prawdę oraz, czy jest zarejestrowany jako firma, zanim oddamy komuś swój telefon lub laptop. Jeśli chcemy uzyskać wycenę naprawy danej usterki, to możemy zatelefonować do serwisu i zapytać obsługę lub skorzystać z internetowego formularza wyceny. Niektóre nowoczesne, wychodzące naprzeciw potrzebom klientów serwisy telefonów oferują taką pożyteczną usługę. Wtedy na stronie internetowej serwisu możemy dokonać wyceny zupełnie za darmo, odpowiadając na kilka pytań w formularzu.
Artykuł napisany we współpracy z https://www.serwis-krakow.pl/