Chcesz promować swoją ofertę online? Z pewnością zdajesz więc sobie sprawę, że istnieje wiele narzędzi i kanałów promocji, dzięki którym możesz docierać do nowych odbiorców w sieci. Warto z nich korzystać, tym bardziej że Internet stał się dla kupujących głównym źródłem informacji. Wiedzę o prowadzonej działalności skutecznie rozpowszechnisz dzięki reklamie w wyszukiwarce. Chcesz zainwestować w płatne kampanie, ale obawiasz się wysokich wydatków? Sprawdź, ile kosztuje Google Ads i przekonaj się, co wpływa na budżet reklamowy.
Co to jest Google Ads? Jak działają kampanie płatne w wyszukiwarce?
Każdy przedsiębiorca, który chce odnieść sukces, musi wiedzieć, że to przede wszystkim w Internecie klienci szukają informacji o produktach i usługach. Co kluczowe, większość aktywności online zaczyna się od Google. Najważniejsza na świecie wyszukiwarka nie tylko dostarcza odpowiedzi na zapytania użytkowników, ale również zapewnia narzędzia, dzięki którym możesz rozwinąć swój biznes.
Choć istnieje wiele sposobów na poprawę widoczności firmy w wynikach wyszukiwania, to tylko jeden zapewnia pełną kontrolę oraz niezwykle szybkie efekty – a jest nim Google Ads. Tego rodzaju reklama to popularny element marketingu internetowego, którego podstawę stanowią płatne kampanie w wyszukiwarce. Zasięg oraz liczba dostępnych funkcjonalności i formatów reklamowych – pod tym względem opisywany kanał promocji jest bezkonkurencyjny.
Dzięki systemowi reklamowemu – który możesz znać pod poprzednią nazwą Google AdWords – możesz planować, udostępniać i uruchamiać płatne treści w sieci. Powstałe w te sposób kampanie wyświetlają się odbiorcom w różnych miejscach Internetu. Użytkownicy mogą zobaczyć więc Twoje reklamy w wynikach wyszukiwania, w sieci GDN (Google Display Network to strony partnerskie wyszukiwarki) czy na platformach takich jak YouTube lub na poczcie Gmail.
Nic więc dziwnego, że coraz częściej małe i średnie firmy korzystają z potencjału płatnej promocji w wyszukiwarce. Kluczem do sukcesu jest jednak odpowiednia strategia reklamy Google. Pamiętaj, że to Ty musisz określić zasięg, harmonogram, cel reklamowy oraz budżet kampanii. Więcej na temat kosztów przeczytasz w dalszej części artykułu. Sprawdź, ile musisz zainwestować.
Ile kosztują kampanie Google Ads?
Jeśli Twoim celem jest promocja firmy, to Google Ads stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów na lepszą widoczność w sieci. Zanim jednak zdecydujesz się na taką inwestycję, z pewnością chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje reklama w wyszukiwarce. Weź pod uwagę, że na całkowity koszt składają się dwa kluczowe elementy:
- budżet kampanii, czyli kwota, jaką zapłacisz za wygenerowane przez reklamę wyświetlenia lub kliknięcia;
- obsługa kampanii lub inaczej wynagrodzenie dla specjalistów, którym powierzysz przygotowanie, prowadzenie i optymalizację płatnych reklam.
W tym miejscu warto wspomnieć o jednej z największych zalet systemu Google Ads, którą z pewnością jest elastyczność budżetowa. Oznacza to, że w tym przypadku masz zapewnioną pełną kontrolę nad wydatkami na kampanię. Nie zapłacisz więcej niż limit, który ustalisz podczas planowania promocji.
Pamiętaj jednak, aby budżet kampanii dopasować nie tylko do swoich możliwości finansowych, ale również do mierzalnych i konkretnych celów reklamowych. Może to być np. zwiększenie sprzedaży, budowa wizerunku lub wykonanie przez odbiorców konkretnych działań np. wypełnienie formularza.
Opisywany system reklamowy zapewnia kilka strategii ustalania stawek. Plan należy dobrać tak, aby osiągnąć wybrany przez siebie cel. Najpopularniejszym modelem rozliczeń w Google Ads jest PPC (Pay Per Click). Zastanawiasz się, co to oznacza? Otóż w tym przypadku opłata zostaje naliczona tylko wtedy, gdy internauta kliknie w reklamę. To zaś powoduje, że płacisz wyłącznie za fizyczne wejścia, które pozyskuje w ten sposób Twoja strona internetowa.
Warto jednak zaznaczyć, że istnieją również inne modele rozliczeń. Są to np. CPV (Cost Per View), czyli system płatności za każde obejrzenie reklamy wideo (zwykle na YouTube) czy CPA (Cost Per Action), w którym koszty są ściśle związane z konwersją (może nią być m.in. wypełnienie formularza czy zapis na wydarzenie).
Od czego zależą koszty reklamy w Google?
Kampanie w Google Ads sprawdzają się przede wszystkim w przypadku przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działania reklamowe w wyszukiwarce, liczą na wyjątkowo szybkie efekty, chcą wesprzeć prowadzone już działania SEO lub gdy dla ich firmy zbliża się niezwykle ważny pod względem sprzedażowym okres np. Black Friday.
Bez względu na pobudki, to Ty jako reklamodawca decydujesz, jaki budżet możesz przeznaczyć na konkretną kampanię. Zanim jednak zainwestujesz, musisz wiedzieć, że koszty reklamy zależą od wielu czynników – nie tylko od maksymalnej kwoty, jaka została wyznaczona w budżecie. Mogą to być m.in.
- aukcje reklam
Musisz wiedzieć, że system Google Ads działa w systemie aukcyjnym. To zaś oznacza, że wyświetla tylko najwyżej oceniane kampanie. Jednym z czynników, który decyduje, na jakiej pozycji znajdzie się konkretna treść sponsorowana, jest określona przez Ciebie oraz konkurencję stawka za kliknięcie. Na szczęście nie tylko cena jest w tym przypadku istotna.
- właściwie przygotowana reklama
System Google Ads ocenia kreacje w ramach rankingu reklam. Może się zdarzyć, że pomimo zaoferowania niższej stawki podczas aukcji, to właśnie Twoja kampania wyświetli się użytkownikom – jednak tylko jeśli będzie wartościowa i trafnie odniesie się do kontekstu wyszukiwania.
- typ wybranej reklamy
Dzięki Google Ads możesz reklamować swoją firmę w różnych miejscach Internetu. Pamiętaj jednak, że rodzaj kampanii wpływa na jej ostateczny koszt np. promocja w wynikach wyszukiwania (ze względu na swoją popularność), może okazać się droższa niż ta prowadzona w sieci GDN.
- trafność fraz
Słowa kluczowe stanowią zarówno niezwykle istotny element skutecznego SEO, jak i Google Ads. Pamiętaj, aby dobierać do swojej kampanii reklamowej tylko takie zapytania, które dokładnie opisują Twoją ofertę i jednocześnie są dopasowane do potrzeb Twoich potencjalnych klientów. Zbyt ogólne czy specjalistyczne frazy mogą wpłynąć na pogorszenie wyników płatnej promocji.
- czas prowadzenia kampanii
W wielu branżach można spotkać się z sezonowością, która przejawia się poprzez powtarzające się wzrosty sprzedaży. Wynikają one przede wszystkim ze zmieniających się potrzeb konsumentów. Planując kampanię w Google, warto więc pamiętać, że w tym czasie koszty za reklamę mogą poszybować w górę.
Podsumowując – w przypadku kampanii Google Ads jakość ma kluczowe znaczenie. Oznacza to, że algorytmy wyszukiwarki nie bazują wyłącznie na stawce, jaką jesteś w stanie zadeklarować. Niezwykle ważny jest również wynik jakości, na który składa się trafność fraz kluczowych, atrakcyjność zestawu reklam czy nawet Twoja strona internetowa oraz jej odpowiednia optymalizacja.
Czy warto korzystać z Google Ads? Podsumowanie
Wiesz już całkiem sporo na temat reklam w wyszukiwarce. Jeśli zastanawiasz się, czy warto zainwestować w tę formę promocji, to musisz wiedzieć, że Google Ads ma wiele zalet – od dużego wyboru rodzaju kampanii, przez szybkie efekty i ich mierzalność, po efektywne targetowanie oraz ogromny zasięg. Co ważne, rozwiązanie to zapewnia ogromną elastyczność budżetową.
Google Ads jest więc świetną opcją dla firm, które chcą wzmocnić widoczność swojej marki w Internecie i mają budżet, który mogą w tym celu wykorzystać. Jeśli ten opis dotyczy również Twojej działalności, to już teraz pomyśl o inwestycji w płatne reklamy. A najlepiej skorzystaj z pomocy doradców internetowych WeNet – dzięki nim osiągniesz wyniki, na których Ci zależy.
Specjaliści oferują bowiem szereg narzędzi – od linków sponsorowanych, przez remarketing, po kampanie: produktowe, lokalne, promujące aplikacje, video czy w sieci reklamowej wyszukiwarki. WeNet ma status Google Partner Premium, ponieważ gwarantuje wysoką jakość obsługi, dbałość o standardy oraz skuteczność prowadzonych kampanii dla klientów.
W ramach bogatej oferty otrzymasz również:
- realizację wyznaczonych celów reklamowych,
- wiedzę, doświadczenie i certyfikowane wsparcie,
- wzrost liczby wizyt na firmowej stronie internetowej,
- kontrolę budżetu i płatność za rezultaty w elastycznym modelu,
- obsługę dopasowaną do potrzeb małych i średnich biznesów.
Więcej szczegółów na temat oferty znajdziesz na WeNet.pl. Za pośrednictwem znajdującego się tam formularza możesz zamówić również darmową konsultację i wycenę. Pamiętaj, że wydatki zostaną dopasowane do możliwości finansowych Twojej firmy. Poznaj siłę Google Ads i zaplanuj swoją kampanię reklamową z doradcami internetowymi.