Nawet najwyższej jakości sprzęt elektroniczny to zbiór delikatnych podzespołów. Komponenty zamontowane wewnątrz każdego urządzenia są wrażliwe na skrajne temperatury, ciecze, skoki napięcia prądu czy uszkodzenia mechaniczne. Gdy cenny sprzęt uległ poważnemu uszkodzeniu, które uniemożliwia normalne używanie lub korzystanie z niego w ogóle, nie pozostaje nic innego jak wizyta w serwisie. Ale… czy wizyta w serwisie zawsze jest potrzebna? Na szczęście nie! Gdy udanie się do punktu naprawy jest niemożliwe, warto wybrać firmę oferującą usługę naprawy wysyłkowej.
Spis treści
Na czym polega naprawa wysyłkowa i jakie są jej zalety?
Naprawa wysyłkowa to znaczna oszczędność czasu. Zamawiając taką usługę wystarczy, by klient był w domu w godzinach pracy firmy kurierskiej. Zazwyczaj przed przyjazdem kurier kontaktuje się z klientem telefonicznie.
W przypadku osób mieszkających daleko od najbliższych serwisów sprzętu elektronicznego, naprawa wysyłkowa może być także sporą oszczędnością pieniędzy, które trzeba by było wydać na bilet lub paliwo.
Gdzie zlecić naprawę wysyłkową?
Zlecenie naprawy wysyłkowej zaczyna się zwykle od wypełnienia formularza zgłoszeniowego na stronie serwisu. W nim to dokonuje się opisu tego co nie działa, podaje swój adres i akceptuje regulamin serwisu.
Zamówiłam/em kuriera. Co dalej?
Po złożeniu zamówienia należy przygotować sprzęt do transportu. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zapakowanie go do oryginalnego pudełka.
Opakowanie dostarczone wraz z urządzeniem jest dopasowane rozmiarowo do urządzenia. W środku często znajdują się styropiany wycięte na wymiar naszego smartfonu, tabletu czy laptopa. Dzięki temu nie będzie on „latał” w pudełku podczas transportu. Na koniec należy okleić opakowanie taśmą klejącą, by zabezpieczyć je przed nieprzewidzianym otwarciem.
Firmowe opakowania, w których nowy smartfon lub komputer dotarły do domu mogą zostać wyrzucone lub po prostu się zgubić. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest owinięcie sprzętu folią bąbelkową o grubości min. 6 cm.
Następnie urządzenie powinno zostać zapakowane w karton o około 15 cm większy od urządzenia owiniętego folią. Dla dodatkowej ochrony warto wypełnić pudło, tak by sprzęt nie przemieszczał się w środku. Najlepszy do tego jest styropian. Na koniec należy okleić opakowanie taśmą i czekać na kuriera.
Czy za zamówienie kuriera trzeba płacić?
Ile serwisów, tyle polityk cenowych. Jedne firmy oferujące naprawę wysyłkową wymagają opłaty zarówno za nadanie jak i odbiór naprawionego sprzętu. Inne pozwalają zamówić kuriera za darmo a zapłacić tylko przy odbiorze zreperowanego sprzętu.
Czy naprawa wysyłkowa jest droższa od wizyty w serwisie?
I tak, i nie. Sam koszt naprawy nie powinien odbiegać od ceny za naprawę urządzenia, które przyniosło się samemu. Jedyną różnicą mogą być wspomniane wyżej opłaty za usługę kurierską.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze serwisu oferującego naprawę wysyłkową?
Dostępność
Najlepsze serwisy oferują dostępność na terenie całej Polski. To wielka zaleta. Dzięki temu można wybrać serwis wysoko ceniony przez klientów nie skazując się tylko na lokalne firmy.
Cena
Tak jak zostało wspomniane wyżej, jedne serwisy oferują opłatę zarówno za wysyłkę jak i odbiór sprzętu. Warto więc wybrać serwis, który pozwala na zamówienie kuriera za darmo.
Ubezpieczenie
Kolejnym kryterium, na które warto zwrócić uwagę jest ubezpieczenie przesyłki. Dzięki temu zyskujemy pewność, że w razie straty sprzętu (np. na skutek kradzieży) nie stracimy też pieniędzy.
Czas
Warto też sprawdzić jak długo trwa naprawa wysyłkowa w stosunku do naprawy sprzętu przyniesionego osobiście do serwisu. Nie jest oczywiście możliwe, by sprzęt wysyłany kurierem został naprawiony w tym samym przedziale czasowym, co sprzęt przyniesiony samemu. Dobry serwis nie powinien mieć jednak opóźnienia większego niż 1-2 dni.
Jaki serwis wybrać?
Godny polecenia jest Apple Fix. Jest to pogwarancyjny serwis iPhone oraz innych urządzeń Apple.
Serwis Apple – Apple Fix oferuje szeroki zakres usług napraw sprzętu spod znaku nadgryzionego jabłka. W ofercie znajduje się naprawa iPhone, iPad, MacBook i iMac.
Apple Fix to oferta dla klientów, którzy cenią sobie czas, komfort i bezpieczeństwo.
Dlaczego Apple Fix?
- Serwis ten oferuje swoje usługi na terenie całej Polski. Daje to możliwość skorzystania z wysoko cenionego przez klientów serwisu nawet w przypadku mieszkania daleko od Wrocławia.
- Apple Fix to nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy. Kurier, który zawozi zepsuty sprzęt do serwisu jest darmowy. Płatny jest tylko kurier, który przyjeżdża z naprawionym sprzętem. Usługa kurierska dostępna jest od poniedziałku do piątku. Usługa kuriera wracającego z naprawionym sprzętem do klienta kosztuje 20 zł.
- Każda naprawa wysyłkowa zlecona Apple Fix jest też ubezpieczona. Dzięki temu serwis oferuje klientowi pewność, że w razie nieszczęśliwego zdarzenia nie zostanie pozostawiony na lodzie.
- Czas naprawy w Apple Fix tylko nieznacznie różni się od czasu naprawy sprzętu przyniesionego osobiście. Na sprzęt z naprawy wysyłkowej czeka się tylko 1 dzień dłużej!
- Dogodny dla klienta jest także sposób wykonywania naprawy. Apple Fix. Po przywiezieniu sprzętu przez kuriera dokonywana jest diagnostyka sprzętu. Klient jest następnie informowany o rodzaju usterki i proponowanych kosztach naprawy. Urządzenie zostanie naprawione, dopiero gdy wycena naprawy zostanie zaakceptowana przez klienta.
- Dodatkowym atutem zlecenia naprawy Apple Fix jest gwarancja na wymianę poszczególnych podzespołów. Długość gwarancji zależna jest od tego, co zostało wymienione.
Warto wybrać Apple Fix. Doświadczeni technicy, szeroki zakres usług, przyjazna klientowi polityka wyceny przed naprawą, gwarancja na wymieniony komponent oraz najważniejsze – opinie klientów – sumują się w zakres usług daleko wyprzedzający konkurencyjne serwisy.