Hura! Udało się – założyłeś sklep internetowy. Jesteś z niego bardzo dumny, jednak klienci zdają się go nie zauważać.
Właśnie tak często wyglądają początki w branży e-commerce – rynku, w którym konkurencja jest duża i trzeba wykazać się nie lada pomysłowością i konsekwencją, by odnieść sukces.
Jak zatem rozwinąć sklep internetowy? Poznaj 6 skutecznych sposobów.
Spis treści
Rozwój sklepu internetowego w 6 krokach
Rozwój sklepu internetowego to tak naprawdę wszystko, co robisz od momentu jego założenia. Istnieją jednak kwestie, które mają szczególne znaczenie. A oto one:
Perfekcyjny wygląd i struktura sklepu
Perfekcyjny wygląd – czyli jaki? Ładny? Jasne, to też ważne. Dużo większe znaczenie ma jednak funkcjonalność. Zadbaj o to, aby poruszanie się po Twoim sklepie było przede wszystkim intuicyjne. Nie bez powodu tak wiele dziś mówi się o User Experience.
Ogromnie ważne jest także to, by sklep internetowy był zaprojektowany w technologii RWD. Pozwoli to na doskonałe wyświetlanie na każdym urządzeniu – smartfonie, komputerze czy tablecie. Ma to duże znaczenie dla użytkowników, ale również dla SEO.
Miej też na uwadze, że idealny sklep to taki, w którym użytkownika od zakupu dzielą 3 kliknięcia. Pozbądź się więc wszystkich niepotrzebnych elementów i nie wymagaj zakładania konta, jeśli naprawdę nie jest to konieczne.
Karta produktu, której nie można się oprzeć
Rozwój sklepu internetowego polega w dużej mierze na optymalizacji konwersji. A jakie strony są najważniejsze pod tym kątem? Dwie – strona produktu i koszyka. Pochylmy się chwilkę nad tą pierwszą.
Co musi się znaleźć w skutecznej karcie (opisie) produktu?
• • czytelne tabele z parametrami danego towaru,
• • przykłady zastosowania,
• • ewentualne informacje o kompatybilnych urządzeniach,
• • przedstawienie wariantów produktów w jednym miejscu np. w postaci
• • buttonów
Marketing i jeszcze raz – marketing
Rozwój sklepu internetowego ma na celu zwiększenie zysków, co oczywiście dokonuje się dzięki klientom. Twój sklep może rewelacyjne wyglądać, działać i oferować unikalny asortyment. Nikt jednak się o nim nie dowie, jeśli nie zainwestujesz w marketing.
A dziś możliwości jest naprawdę sporo. Absolutna podstawa to pozycjonowanie i płatne reklamy – zwłaszcza Google Ads i Facebook Ads. Warto zadbać również o obecność w mediach społecznościowych, a także wysyłanie komunikatów marketingowych za pomocą newsletterów i powiadomień web push.
Która z wymienionych przynosi najlepsze efekty? Tego dowiesz się tylko, testując każdą z nich i uważnie analizując rezultaty.
Cross-selling
Dużo łatwiej jest zachęcić do zakupu użytkownika, który odwiedził już Twój sklep, niż pozyskać zupełnie nowego klienta. A jeszcze lepszym sposobem na rozwój sklepu internetowego jest zwiększenie wartości koszyka zakupowego poprzez cross-selling.
Na czym to polega? Załóżmy, że prowadzisz sklep sportowy. Klient kupuje rower. Proponujesz mu w zestawie kask, który przecież i tak w końcu będzie musiał kupić. Możesz nawet zaoferować niewielki rabat. W efekcie klient zamawia zarówno rower, jak i kask, a Ty cieszysz się większymi zyskami.
Proste? To do dzieła!
Dodatkowe kanały sprzedaży jako metoda na rozwój sklepu internetowego
Przygoda z branżą e-commerce na sklepie internetowym się nie kończy. To także portale aukcyjne i platformy typu marketplace. Twórz się więc na nowe możliwości i spróbuj sprzedaży na Allegro czy eBay. Nie zapominaj też o takich miejscach, jak porównywarki cenowe oraz sklep na Facebooku.
Nowe rynki
Wraz z rozwojem przychodzi apetyt na więcej – to oczywiste. Możesz rozważyć dwa kierunki. Pierwszy to rozszerzenie asortymentu o zupełnie nowe produkty. Drugi to wyjście na rynki zagraniczne – na początek może to być nawet jedno państwo. Jeszcze inna opcja to oferowanie sprzedaży lokalnej – na preferencyjnych warunkach.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat rozwoju sklepu internetowego, przeczytaj bardziej szczegółowe informacje pod adresem: https://blog.sky-shop.pl/rozwoj-sklepu-internetowego/