Postępująca technicyzacja wielu dziedzin życia oraz sytuacja ostatnich kilkunastu miesięcy związana z lockdownami pandemicznymi sprawiają, że coraz częściej decydujemy się na robienie zakupów przez internet. Nawet ci, którzy do tej pory nie byli przekonani do tej formy nabywania towarów, teraz – chcąc nie chcąc – muszę się do niej przystosować.
Online kupujemy już nie tylko jedzenie i inne podstawowe produkty potrzebne do codziennego życia, wirtualnie dokonujemy transakcji i nabywamy coraz więcej rzeczy, o których jeszcze do niedawna nie pomyślelibyśmy, żeby kupować je niestacjonarnie. To duże wyzwanie i duża szansa dla całej branży sprzedażowej. Zwłaszcza jej gałęzi internetowej. W Polsce nadal liderem sprzedaży online pozostaje Allegro. Sprawdźmy, jak należy sprzedawać a tym portalu, żeby faktycznie na tym zarobić.
Czy w ogóle warto sprzedawać na Allegro?
Zdecydowanie i niezaprzeczalnie tak. Jeżeli wiążesz swoją zawodową przyszłość ze sprzedażą, to Allegro powinno znaleźć się na podium Twoich priorytetów, jeśli chodzi o sprzedaż internetową. Jeżeli w handlu siedzisz od dawna, ale Twoich produktów nie ma na tym portalu to pozbawiasz się jednego z najcenniejszych w dzisiejszych czasach źródeł dochodu i przede wszystkim nowych klientów. Nawet jeżeli masz własną markę i własny sklep internetowy, nadal powinieneś poszerzyć swoją ofertę sprzedażową o aukcję na Allegro. Dlaczego?
Dlatego że Allegro jest w Polsce od wielu lat zdecydowanym liderem jeśli chodzi o sprzedaż internetową. Wieloletnie istnienie portalu gwarantuje, że jego obsługa jest dostosowana do klienta, a przeprowadzane tam transakcje są bezpieczne dla obu stron. Ów staż ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę, której pozbawione mogą być inne strony tego rodzaju. Przyzwyczajenie klientów. Dla wielu słowo „allegro” stało się synonimem sprzedaży internetowej. Ponad 80% internautów w Polsce dokonało przynajmniej jednej transakcji na tej stronie i poszukiwanie kolejnych potrzebnych im produktów zaczynają zawsze właśnie od Allegro. Wystawiając więc swoje produkty właśnie w tym miejscu w sieci, kilkakrotnie zwiększamy prawdopodobieństwo, że nasz produkt zostanie dostrzeżony. A to już bardzo dużo.
Jak dobrze wystartować?
Mówi się, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Z rozpoczynaniem działalności sprzedażowej nie jest być może tak samo, ale na pewno warto się do tego przygotować. Choćby po to, by nie popełniać prostych błędów, które mogą opóźnić osiągnięcie postawionych sobie wcześniej celów. No właśnie – cele.
Podstawowe pytania
Musisz uświadomić sobie, jakiego rodzaju sprzedażą chcesz się zajmować (oczywiście dotyczy to tych, którzy od Allegro zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą w ogóle, a nie tych, którzy swój produkt już mają). Jest to o tyle ważne, że do tego będziesz musiał/a dostosować inne czynniki swojej działalności. Załóżmy jednak, że masz już produkt nadający się do dystrybucji. Teraz musisz sformułować to, komu chcesz ten produkt sprzedawać, czyli stworzyć tzw. „grupę docelową”. Być może te rady brzmią banalnie, ale to absolutny standard i bez nich – ani rusz.
Rozpoznanie rynku
Zanim przejdziesz do czynnej sprzedaży – zorientuj się, jak wygląda ona u konkurencji lub u sprzedawców specjalizujących się w podobnych do Twojej kategoriach. Skoro są na rynku dłużej od Ciebie, to znaczy, że musieli wypracować sprawdzające się metody. Możesz czerpać z nich inspirację, a przede wszystkim nie powtarzać ich błędów. Dzięki takiej obserwacji, możesz też wychwytywać słabsze punkty konkurencji i przekuwać je w swoje atuty! Cały czas bądź otwarty na naukę!
Dobra prezencja to klucz do sukcesu
Nie chodzi w tym wypadku o to, być to Ty codziennie siadał do komputera w garniturze. Chodzi o to, żeby Twoje produkty dobrze prezentowały się na Allegro. Ba – żeby wyróżniały się w oceanie innych produktów. Przede wszystkim zdjęcia – klient musi zobaczyć, że Twój produkt wizualnie się wyróżnia, zwraca uwagę. Nie oszczędzaj zatem na fotografie – to inwestycja w Twój przyszły zysk. Najważniejszy jest jednak opis. To on ostatecznie ma przekonać klienta. Dlatego jeżeli nie czujesz, że masz wystarczająco lekkie pióro – zaufaj profesjonalnemu copywriterowi.
Jak nie zepsuć dobrego startu?
Tutaj już dużo więcej zależy od Twojej inwencji biznesowej i bieżącej analizy sytuacji. Allegro daje cały pakiet, dzięki któremu możesz śledzić statystyki dotyczące sprzedaży Twojego produktu i wyciągać z nich wnioski. Ważna jest również Twoja relacja z klientem. Jeżeli on będzie zadowolony po pierwsze – z nabytego produktu, a po drugie – z profesjonalnej i miłej obsługi, poszukiwanie kolejnego produktu być może zacznie od Twoich aukcji. Może Cię też polecić znajomym, a to najlepsza forma promocji (w dodatku darmowa). Rynek sprzedaży internetowej rozwija się bardzo dynamicznie, więc trudno o uniwersalne rady. W każdej jednak działalności należy być ambitnym, tzn. nie spoczywać na laurach, dbać o relacje z klientem i bacznie obserwować to, co robi konkurencja. Więcej informacji na temat sprzedaży na allegro znajdziesz pod adresem: https://blog.sky-shop.pl/7-sposobow-jak-zwiekszyc-sprzedaz-na-allegro/
Powodzenia!