NewsJak używać porównywarek cenowych by skutecznie sprzedawać w sklepie internetowym

Paweł27 października 202012 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/porownywarki-cenowe.jpg

Polacy coraz chętniej wybierają sieć jako miejsce docelowe wykonywania zakupów. Z informacji przytoczonych przez serwis rp.pl wynika, że w pierwszym półroczu 2020 roku przybyło przeszło 3000 nowych sklepów online¹. Przedsiębiorstwa coraz częściej przenoszą się do sieci, ze względu na rosnącą grupę docelową, korzystającą z tego kanału sprzedaży. W 2020 roku do zakupów w internecie przyznało się ok. 72% polskich użytkowników. To ogromny wzrost, jeśli porównać te dane do okresu poprzedzającego. W 2019 roku było to zaledwie 57% internautów.

Wielki potencjał, jaki drzemie w prowadzeniu sprzedaży zdalnej, nie jest warunkiem wyłącznym do osiągnięcia relatywnie wysokich notowań. Skuteczność będzie zależała m.in. od prowadzonych form promocji, przekonujących odwiedzających do sfinalizowania transakcji. Jednym z najciekawszych i najbardziej skutecznych pomysłów jest wykorzystanie porównywarek cenowych do zintensyfikowania swojej sprzedaży. Ich użycie, na pierwszy rzut oka, może być kłopotliwe. Stanowią one jednak swoistą bazę, pożyteczną dla użytkownika. Nie może zatem dziwić fakt, że coraz większa liczba internautów korzysta z portali typu Ceneo, Skąpiec czy Nokaut. Pozwalają one w prosty sposób zorientować się, która z przedstawionych ofert sprzedażowych będzie z punktu widzenia konsumenta najkorzystniejsza.

Czym są porównywarki cen?

Są to obszerne portale internetowe, posiadające wiele zakładek i podstron. Celem ich działania jest zbieranie informacji na temat produktów oferowanych przez sklepy internetowe. Wyszukiwarka, zamieszczona najczęściej w najbardziej intuicyjnym miejscu, pozwala odwiedzającym sprawdzić, która z przedstawionych ofert ma najkorzystniejszą cenę. Po wybraniu konkretnej kategorii produktów, pojawia się lista ofert, posegregowanych względem ich ceny lub innych właściwości, dopasowanych przez użytkownika. Platformy porównujące ceny oferują także możliwość komentowania oraz wystawiania opinii przez konsumentów dokonujących zakupów. Pozwala to zweryfikować, czy sklep specjalnie nie zaniża cen ze względu na ukryte koszta, np. przy wysyłce czy zakładaniu konta.

Zalety oraz wady korzystania z porównywarek

Przedsiębiorstwo, które zdecyduje się na współpracę i aktywność w ramach internetowych porównywarek cenowych, musi liczyć się z tym, że taka decyzja niesie za sobą duże konsekwencje. Niewątpliwą korzyścią, związaną z partycypacją w portalach porównujących oferty, jest większa widoczność w sieci. Dla potencjalnych klientów jest to bardzo duże ułatwienie, które wzmacnia zapamiętanie naszej marki. Konsumenci chętnie korzystają z gotowego zestawienia, które zawiera samo w sobie porównanie, niż mieliby samodzielnie przeglądać poszczególne oferty w wynikach wyszukiwania Google. To także dodatkowy kanał reklamowy dla sklepu online, który nie niesie za sobą wysokich kosztów wejścia.

Każdy kij ma dwa końce – i tak jest również w przypadku korzystania z porównywarek cenowych. Są one bowiem narzędziem do twardego konkurowania z innymi sklepami, posiadającymi podobny asortyment. Czynnikiem przekonującym klienta do skorzystania z oferty przedsiębiorstwa, w warunkach internetowych, jest przede wszystkim cena. Rodzi to ryzyko powstawania tzw. wojen cenowych, wywoływanych przez nowe podmioty, dopiero wchodzące na rynek. Wobec skutków, wiążących się z uczestnictwem w porównywarkach, należy się głęboko zastanowić, czy taki ruch ma sens. Inną wadą porównywarek cenowych są koszty uczestnictwa. W większości przypadków za każde kliknięcie przekierowujące na naszą stronę internetową, wykonane z poziomu witryny porównywarki, będziemy musieli ponieść niewielką opłatę.

Jak skutecznie wykorzystać porównywarkę cenową w biznesie?

Skuteczne wykorzystanie porównywarki może się wiązać z dostosowaniem się do trzech podpunktów, budujących pozycję w sieci:

• • Kreuj opinie i zachęcaj klientów do oceny.

• Zweryfikowane i chętnie oceniane sklepy mają większą siłę przebicia, przez co mogą pozwolić sobie na oferowanie nieco wyższych cen na tle konkurencji.

• • Unikaj dodatkowych opłat.

• Użytkownik, który wybierze naszą ofertę jako najtańszą nie może być zawiedziony np. wysokimi kosztami wysyłki czy dodatkowymi opłatami gwarancyjnymi.

• • Stabilizuj ceny.

• Często się zdarza, iż porównywarki z opóźnieniem informują o aktualnej cenie. Jeśli klient spostrzeże się, że jest ona wyższa, niż proponowana w porównywarce – będzie przynajmniej rozczarowany.

Porównywarki dynamizują walkę o klienta, wobec czego przedsiębiorstwo musi być dobrze rozeznane i szybko reagować na ruchy konkurencji. Zaznaczenie swojej obecności w porównywarkach cenowych ma sens jedynie w konkretnych przypadkach. Jeśli przedsiębiorstwo prowadzi sprzedaż towarów niszowych i spersonalizowanych, taki ruch nie ma najmniejszego sensu. Największe korzyści można odnieść w przypadku handlu asortymentem elektronicznym, sportowym, odzieżowym czy spożywczym.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}