Jednym z pierwszych kroków podejmowanych przez przedsiębiorców w ramach aktywności marketingowych jest przygotowanie projektu strony internetowej. Nie ulega bowiem wątpliwości, że obecność firmy w internecie, to absolutna podstawa istnienia w świadomości odbiorcy. Skoro reklama jest ‚dźwignią marketingu’, należy zadbać o to, aby wizerunek marki był budowany od początku według ustalonej strategii marketingowej. W XXI wieku strony internetowe są wizytówką firmy. Użytkownicy sieci odtwarzają witryny www na każdym możliwym nośniku. Dlatego tak ważne jest projektowanie stron internetowych, odpowiadających potrzebom wszystkich odbiorców, niezależnie od tego gdzie się znajdują i jakim urządzeniem posługują się na co dzień. A zatem o czym pamiętać podczas tworzenia stron internetowych?
Spis treści
Najważniejszy jest pomysł
Nim podjęte zostaną jakiekolwiek prace związane z projektowaniem stron internetowych, należy zbudować koncept. W pierwszym etapie warto pochylić się nad podstawami, które będą stanowiły bazę witryny. Należy przyjrzeć się swojej branży. Dobrze jest także sprawdzić konkurencyjne profile. Może się to okazać znaczące szczególnie jeśli firmie zależy na tym, aby projekt strony internetowej był unikatowy. Ważną kwestię stanowi również dookreślenie grupy docelowej. Prace nad witryną mają przecież służyć konkretnym odbiorcom. Dlatego też dobrym rozwiązaniem będzie nakreślenie profilu potencjalnego klienta, dzięki czemu spełni ona jego oczekiwania. Nie należy również zapominać o celu podjętej aktywności marketingowej. Tworzenie stron internetowych powinno mieć jasno dookreślone KPI. W ten sposób po kilku miesiącach funkcjonowania, będzie możliwa ich weryfikacja.
Funkcjonalne strony internetowe
W projektowaniu stron www bardzo ważne jest to, aby witryna była funkcjonalna. W tym celu projektowanie stron internetowych rozpoczyna się zazwyczaj od zbudowania jej architektury. Należy nakreślić kształt, a w tym m.in. elementy menu czy też liczbę podstron. Warto zaznaczyć, że witryna powinna być przede wszystkim intuicyjna. Poruszanie się po niej, nie powinno być chaotyczne, ponieważ może wzbudzać niepotrzebne frustracje użytkowników. Dlatego też projektowanie stron www opiera się na wykreowaniu przewidywanej ścieżki poruszania się odbiorcy. Klient bez problemu powinien na niej znaleźć to, czego szuka.
Projektowanie stron internetowych
Aby stworzyć stronę internetową trzeba być bogatym w odpowiednią wiedzę, a także posiadać szereg umiejętności, pozwalających ją wykreować zgodnie z aktualnymi trendami. Oczywiście można posłużyć się darmowymi kreatorami, jednak należy zaznaczyć, że w dłuższej perspektywie czasu, mogą one generować więcej problemów niż pożytku. Z roku na rok oczekiwania użytkowników internetu są coraz większe. A w związku z tym, by za nimi nadążać, dobrze jest od razu postawić na profesjonalną stronę internetową przygotowaną według najnowszych zasad programistycznych.
Na czym polega profesjonalne tworzenie stron internetowych?
Chcąc zbudować profesjonalną, własną stronę internetową, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie ze specjalistycznej pomocy firm takich jak Inter Web, które tworzą profesjonalne strony internetowe Warszawa. Pracownicy agencji mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Zadbają o to, aby strona firmowa była responsywna, dzięki czemu użytkownicy będą mogli odtworzyć ją na każdym nośniku. W trosce o jakość obsługi i funkcjonalność, stworzą indywidualny projekt graficzny www, całość zaś wdrożą w systemie CMS. Umożliwia to klientom aktualizowanie danych na stronie na bardzo prostych zasadach. Praca z agencją gwarantuje przedsiębiorcy wsparcie na każdym etapie pracy, a także ochronę witryny przed jakimikolwiek zewnętrznymi próbami ingerencji w jej zawartość.
Stworzenie nowoczesnej, responsywnej strony www wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Chcąc zaprezentować się z jak najlepszej strony, warto zadbać o to, aby spełniała ona oczekiwania potencjalnych odbiorców. Dlatego też dobrze jest powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji, która przygotuje projekt, odpowiadający potrzebom każdego klienta.