NewsJak zwiększyć widoczność strony internetowej w Niemczech?

Paweł15 marca 20218 min

Jednym z najbardziej skutecznych obecnie narzędzi marketingowych jest pozycjonowanie stron internetowych oraz działania z zakresu SEO, które prawidłowo poprowadzone pozwalają na zwiększenie widoczności stron WWW w wyszukiwarkach, również tych zagranicznych.

Coraz większym zainteresowaniem cieszy się pozycjonowanie w Niemczech i innych krajach niemieckojęzycznych, które dla polskich przedsiębiorców stanowią atrakcyjny kierunek ekspansji. Czym różni się od pozycjonowanie w Niemczech i Austrii od polskiego SEO i na co zwrócić uwagę?

Dla kogo pozycjonowanie na rynek niemiecki?

Jak szukać klientów w Niemczech? Podobne pytanie zadaje sobie coraz więcej polskich przedsiębiorców, na które dobrą odpowiedzią jest pozycjonowanie stron na kraje niemieckojęzyczne. To bardzo dobre rozwiązanie dla firm, które pragną poszerzyć obszar swojej działalności i sprzedawać swoje produkty m.in. do Niemiec, Austrii, Szwajcarii czy Liechtensteinu. SEO usługa na rynek niemiecki to też ciekawy kierunek rozwoju dla polskich eksporterów mebli, żywności czy odzieży oraz przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swój biznes za zachodnią granicą.

Pozycjonowanie w Niemczech a Google

Niemcy najchętniej korzystają z wyszukiwarki Google.de, która podobnie jak w Polsce, pokonuje takie serwisy Yahoo czy Bing. Kolejność w niemieckiej wyszukiwarce Google uzależniona jest od kilku niezwykle istotnych czynników, na które każdy pragnący zaistnieć w niemieckiej sieci powinien zwrócić szczególną uwagę.

Niemiecka domena i hosting

Najlepszych efektów SEO można się spodziewać przy skorzystaniu z domeny .de, która dla algorytmów niemieckiego Google jest znacznie lepiej rozpoznawalna niż polskie adresy z końcówką .pl. Warto o tym pamiętać przy tworzeniu strony lub sklepu internetowego, które za sprawą niemieckiej domeny oraz hostingu w Niemczech mają szansę uzyskać najlepszą pozycję w wyszukiwarce.

Prawidłowy link buiding

Podobnie jak przy pozycjonowaniu polskich stron, pozyskiwanie linków zwrotnych z dobrych źródeł to podstawa. Największą skutecznością w kontekście SEO Niemcy wykazują się backlinki pochodzące głównie z niemieckich witryn z wysokim ruchem organicznym. Co ciekawe, warto też bardziej skupić się na tworzeniu bazy wartościowych linków za pośrednictwem tamtejszych mediów społecznościowych, co zwiększa szansę na lepszą widoczność w sieci.

Tworzenie jakościowych treści

Nie można oczekiwać świetnych rezultatów wdrożenia procesu SEO i pozycjonowania, jeśli treści na niemieckojęzycznej stronie nie będą wyróżniać się wysoką jakością. Content marketing w zagranicznej wersji powinien być skierowany nie tylko na skuteczność przekazu, ale przede wszystkim na bezbłędnej konstrukcji gramatycznej czy leksykalnej, w tym przypadku języka niemieckiego.

Pozycjonowanie strony w Niemczech to niełatwa sztuka, dlatego warto skorzystać z poradnika SEO Deutschland. Po fachową pomoc można również zwrócić się do agencji SEO, która posiada doświadczenie w SEO kanałach komunikacji i tworzeniu pełnych strategii marketingowych.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}