Z roku na rok kioski samoobsługowe cieszą się coraz większą popularnością. Można w nich zamówić posiłek, dokonać bezkontaktowych zakupów, wydrukować fakturę oraz dokonać rezerwacji. Optymalizują one obsługę klientów oraz ułatwiają prowadzenie wielu kampanii marketingowych. Jak jest rola kiosków interaktywnych w biznesie?
Kioski samoobsługowe a usprawnienie procesu sprzedaży
Te nowoczesne punkty są idealnym rozwiązaniem dla każdego sprzedawcy, który dba o komfort oraz bezpieczeństwo kupujących. Dzięki ich zastosowaniu proces sprzedażowy jest w bardzo dużym stopniu usprawniony. Kompaktowe wymiary kiosków samoobsługowych sprawiają, że przestrzeń która wcześniej była zajmowana przez kasy jest wolna. Można ją przeznaczyć na promowanie oferowanych produktów.
Ogromną zaletą kiosków samoobsługowych jest to, że są one odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne w postaci deszczu czy śniegu. Mogą one zatem znajdować na zewnątrz poszczególnych obiektów handlowych. Możliwość ta wpływa bardzo korzystnie na logistykę poruszania się wewnątrz wielu budynków.
Kiosk samoobsługowy może bez problemu pełnić funkcję kasy samoobsługowej, biletomatu czy asystenta recepcji. Potrafi on w bardzo prosty oraz intuicyjny sposób przeprowadzić każdego klienta przez proces sprzedaży czy też rezerwacji. Dostarcza on istotnych oraz czytelnych wskazówek.
Każda kasa samoobsługowa pozwala klientom samodzielnie przeskanować zakupy i zapłacić za nie gotówką, kartą lub kodem. Na życzenie klienta istnieje możliwość wydrukowania faktury. Każdy fakturomat potrafi przekształcić paragon w fakturę i wysyłać ją klientowi na wskazany adres e-mail.
W marketach kasy samoobsługowe w ogromnym stopniu wpływają na stopień zadowolenia klientów. Skracają one bowiem czas obsługi. Dla wielu punktów sprzedaży oznacza to redukcję kosztów nawet o trzydzieści procent.
Każdy biletomat pozwala na szybki i sprawny zakupić biletu, a asystent recepcji dokonuje rezerwacji, pozwala zapłacić za pobyt w hotelu oraz zameldować się oraz wymeldować gościom w dogodnym terminie.
Jak widać rola kiosków samoobsługowych jest ogromna. Dzięki nim w marketach zmniejszają one kolejki, a w hotelach pracownicy, którzy wcześniej obsługiwali recepcje mogą zostać oddelegowani do wykonywania wielu innych zadań.
Minimalistyczne kioski samoobsługowe mogą być ciekawie wkomponowane w wiele miejsc, zarówno w powierzchnie wykonane z naturalnego drewna, jak i w stylizowaną stal czy wybrane tworzywo sztuczne. Stają się one oryginalnym elementem wystroju wielu wnętrz o charakterze handlowym oraz usługowym.
Rola kiosków samoobsługowych w gastronomii
Coraz częściej kioski samoobsługowe pojawiają się nie tylko w sklepach wielkopowierzchniowych, na dworcach, na lotniskach, na przystankach autobusowych, w hotelach, lecz również w pubach i restauracjach. Jaka jest ich rola w obiektach gastronomicznych?
W tych lokalach kioski samoobsługowe okazują się bardzo skuteczną bronią w walce o zwiększenie rentowności lokalu. Podnoszą one wartość rachunków oraz zapewniają ciągłość sprzedaży oraz szybką realizacje zamówień bez zakłóceń.
Kiosk samoobsługowy pozwala w dużym stopniu zaoszczędzić firmowe pieniądze oraz czas personelu. Przejęcie kontroli nad zamówieniem przez gości pozwala zredukować czas poświęcony na przyjmowanie zamówień i umożliwia skoncentrowanie się obsługi na przygotowywaniu zamówionych posiłków. Pracownicy mogą też więcej uwagi poświęcić na udzielanie informacji gościom, co buduje prestiż i markę firmy. W takiej restauracji atmosfera jest bardzo przyjemna, a wszyscy goście są obsługiwani na wysokim poziomie.
Dzięki kioskom samoobsługowym czas oczekiwania na zamówione posiłki znacznie się skraca, co wpływa pozytywne na opinię lokalu. Menu jest dostępne w różnych językach, a każdy klient może wybierać pośród różnorodnych posiłków. Badania udowodniły, że korzystając z kiosków samoobsługowych klienci zamawiają więcej produktów.
Jeśli kiosk jest wizualnie dobrze dobrany do wyglądu restauracji, to wówczas prezentuje się on bardzo estetycznie. Pobyt w takim lokalu zawsze jest atrakcyjny oraz pozwala na przyjemny relaks.