Plany Ministerstwa Edukacji Narodowej związane z unowocześnieniem edukacji w szkołach (zakup laptopów, tabletów czy choćby wprowadzenie płyt CD w miejsce książek) ujrzały światło dziennie, jednak ich realizacja rozbiła się o trudności budżetowe i logistyczne. Choć nie tylko. Wydaje się, że problem dotyczy szerszej skali niż wyłącznie technologii i pieniędzy: chodzi o zmianę myślenia o edukacji i dostosowywanie jej do realiów współczesności.
„Nauka zdarza się wszędzie!” to pionierski projekt obejmujący serię interaktywnych e-booków do nauki języków obcych, opracowanych specjalnie na urządzenia mobilne. Te wyjątkowe książki powstały dzięki współpracy Wydawnictwa LINGO, specjalizującego się w publikacjach językowych, oraz platformy WOBLINK, najpopularniejszej wśród użytkowników tabletów w Polsce aplikacji do czytania i kupowania e-booków. Intensywny kurs języka przygotowujący do egzaminu na poziomie B1 zawiera łącznie 30 lekcji i składa się z 5 części.
Tekst, nagrania audio oraz interaktywne ćwiczenia z automatyczną weryfikacją poprawności odpowiedzi zostały połączone w spójną całość po to, by w pełni wykorzystać możliwości nowoczesnych urządzeń. Uczący się może czytać, słuchać nagrań, a przede wszystkim rozwiązywać testy, wprowadzając swoje odpowiedzi, i jednym kliknięciem sprawdzać ich poprawność. Możliwe jest również uzupełnianie zdań o brakujące słowa czy frazy – interaktywny e-book sprawdza, czy i gdzie popełniliśmy błąd.
– To, co wyróżnia nasz projekt od innych, to z całą pewnością jego mobilność. Uczenie się jest wygodne, możliwe wszędzie i zawsze – nawet w miejscach bez dostępu do sieci – mówi Adam Stach, dyrektor do spraw produkcji platformy Woblink.
– Nowoczesne technologie dają bardzo wiele możliwości z zakresu wzbogacania tradycyjnej treści różnorodnymi mediami. Do tego potrzebny jest jednak odpowiedni format, e-book w formacie PDF nie nadaje się do efektywnej nauki – dodaje.
Interaktywne książki językowe zostały opracowane na bazie formatu EPUB, który umożliwia komfortowe czytanie na wielu urządzeniach: iPadzie lub innym tablecie, smartfonie czy komputerze osobistym.
– Mobilność, multiplatformowość i prostota tego projektu są jego wielkimi zaletami – przyznaje Paweł Polański, dyrektor do spraw marketingu platformy Woblink.
Projekt Lingo i Woblinka doskonale wpisuje się w zapoczątkowany w USA przez firmę Apple trend dostosowania publikacji edukacyjnych do nowoczesnych urządzeń, takich jak tablety i smartfony.
– Powiedzieć, że rynek e-booków w Polsce raczkuje to truizm, ale powiedzieć, że rynek e-edukacji dynamicznie się rozwija – to truizm numer 2. – mówi Paweł Polański. – Te dwa trendy, z pozoru tak różne i, wydawałoby się, wykluczające się nawzajem, możemy jednak obserwować na co dzień.Nasz projekt jest odpowiedzią na potrzeby współczesności – ery powszechności internetu, nauki z pomocą multimediów, rosnącej potrzeby kreatywności w życiu codziennym i zawodowym. To nie tylko coś, co pomaga się uczyć – to coś, co odzwierciedla potrzeby współczesnego człowieka – podsumowuje.
Klienci Woblinka tylko w pierwszy weekend od premiery pobrali kilkaset kursów języka angielskiego i francuskiego – to bezprecedensowy wynik na polskim rynku e-booków. Sprzedaż bardzo dynamicznie się rozwija, kursy językowe niezmiennie zajmują pierwsze 5 pozycji na Top 25 Woblinka. Twórcy projektu mają ambicje wielokrotnie zwiększyć liczbę pobrań publikacji i już zapowiadają poszerzenie oferty o kolejne języki.
– Jako pierwsi w Polsce stworzyliśmy książkę, z którą czytelnik wchodzi w interakcję! Co prawda e-book jeszcze nie tańczy, nie śpiewa, nie chodzi na spacery i nie myje okien, ale to wydarzenie traktujemy naprawdę przełomowo – żartują twórcy Woblinka.
Publikacje Lingo dostępne są wyłącznie na platformie Woblink (woblink.com), można je pobierać na urządzenia takie jak: iPad, iPhone, tablety i smartfony z systemem Android,
a także komputery PC.
Więcej na stronach: woblink.com ora zwww.jezykinieobce.pl
(informacja prasowa)