NewsNajlepsza strategia SEO

Paweł14 września 202112 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/strategia-seo.png

Chociaż samo SEO (ang. Search Engine Optimization) może na pierwszy rzut oka wydawać się skomplikowanym procesem, szczególnie trudnym do zrozumienia dla przeciętnego użytkownika Internetu, tak w rzeczywistości warto pochylić się przede wszystkim nad celem podejmowanych działań. Optymalizacja strony internetowej pod względem technicznym i pod względem treści służy zwiększeniu ilości odwiedzin, które mają miejsce dzięki uzyskaniu konkretnego wyniku po wpisaniu frazy kluczowej w oknie wyszukiwarki. Natomiast z punktu widzenia specjalisty ds. SEO równie ważne jest dostosowanie strony do (oby jak najczęstszych!) wizyt robotów sieciowych.

Optymalizacja strony internetowej – od czego zacząć?

Prace nad poprawą widoczności strony w sieci powinien rozpocząć profesjonalnie wykonany audyt. Jest to pierwszy krok, dzięki któremu możliwie jest zaplanowanie dalszych działań i dokonanie oceny, jaka strategia SEO będzie najlepsza. Faktem jest, że nie każda strona www stanowi odpowiedni materiał do pracy dla pozycjonera. Przykładem może być strona typu one-page, czyli witryna oparta na jednej karcie. Mimo, że jest to niezwykle wygodna forma przedstawiania zawartości strony, szczególnie na urządzeniach mobilnych, to w kontekście skutecznego pozycjonowania o wiele lepsze efekty osiąga się mając do dyspozycji większą ilość zakładek i podstron. Sama optymalizacja jest procesem o charakterze ciągłym – po dokonanej analizie, przygotowywane są konkretne wytyczne. Po ich wdrożeniu następuje weryfikacja i ocena podjętych działań pod kątem ich wpływu na widoczność. Na podstawie osiągniętych rezultatów, planuje się kolejne etapy optymalizacji. Zazwyczaj najwięcej czasu zajmuje wdrożenie początkowych zmian, ale to właśnie te zmiany generują najlepsze wyniki.

SEO – przebieg działań

Podstawowy zakres prac optymalizacyjnych obejmuje następujące obszary – kod i strukturę strony (kwestie techniczne), treści na stronie (artykuły na blogu, poradniki, opisy), szybkość ładowania (szczególnie elementów graficznych) i dostosowanie do innych urządzeń (tablet, smartfon). I chociaż w większości przypadków kolejność podejmowanych działań jest podobna, to należy mieć na uwadze, że strategia SEO ma charakter indywidualny, tzn. dostosowana jest do potrzeb klienta, jego oczekiwań, a także do możliwości finansowych. Dobrze zaplanowana strategia obejmuje nie tylko harmonogram prac, które należy wykonać, ale również system bieżącej oceny wyników. Taka forma kontroli umożliwia odpowiednio szybką reakcję w przypadku osiągnięcia niesatysfakcjonujących wyników. Tylko poprzez zapewnienie ciągłości prac optymalizacyjnych możliwe jest osiągnięcie wymiernego sukcesu.

Kolejny krok – „dobre” i „złe” pozycjonowanie

Poza doświadczeniem i umiejętnościami pozycjonera, ważne jest, aby stosował się do praktyk nazwanych w branży White Hat SEO. Jest to zbiór wytycznych dla webmasterów, które określają, w jaki sposób powinny być prowadzone działania, aby roboty wyszukiwarek uznały je za poprawne i „naturalne”. Przykładem może być pozyskiwanie linków na specjalnie ku temu dedykowanych serwisach, których tematyka wiąże się z myślą przewodnią witryny. Przeciwieństwem jest Black Hat SEO, czyli praktyki służące osiąganiu szybkich, ale niestety krótkotrwałych wyników. Google po zarejestrowaniu działań niezgodnych z etycznym podejściem, które sztucznie zawyżają pozycję witryny w rankingu, może całkowicie usunąć taką stronę www z indeksu wyników wyszukiwania. Konsekwencją takiego postępowania będzie nieprzyjemny fakt – z perspektywy użytkownika, strona przestanie być widoczna.

Jak skutecznie pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie strony www ma na celu podtrzymanie uzyskanych dzięki optymalizacji efektów, a także kontynuację działań, które mają wpłynąć korzystnie na pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Podstawą pozycjonowania jest wspomniane już linkowanie, czyli umieszczanie odnośników do strony w różnych miejscach w sieci, głównie na forach dyskusyjnych czy serwisach tematycznych. Aby zapewnić jak najbardziej naturalny przyrost, linkowanie powinno być rozłożone w czasie. Linki mogą pojawiać się również na stronach prywatnych i w mediach społecznościowych. Częstą praktyką jest umieszczanie odnośników w treści artykułów sponsorowanych czy wypowiedzi eksperckich. Obszarem, który ma niezwykle istotny wpływ na popularność strony i jej wiarygodność są treści. Im lepszej jakości opisy kategorii czy artykuły blogowe, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu. Szczególnie jeśli treści będą zawierały słowa i frazy kluczowe, czyli wyrazy, które są najczęściej wpisywane w okno wyszukiwarki przez użytkowników. Celem pozycjonowania jest doprowadzenie do momentu, kiedy wynikiem takiego tematycznego wyszukiwania będzie konkretna, pozycjonowana strona www.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}