Influencer nie buduje marki. On sam jest marką! Te dwa krótkie zdania mogłyby być świetnym określeniem tej formy aktywności zawodowej. Osoba ta co prawda firmuje sobą określone marki, ale by tak się stało, musi stworzyć wokół siebie swoistą społeczność. Tylko w ten sposób może ona dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców.
Rola influencera we współczesnej reklamie
Aby stać się influencerem, nie trzeba posiadać – przynajmniej teoretycznie – żadnych dodatkowych umiejętności. Osoba taka musi być przede wszystkim kreatywna, otwarta na świat, ale też i charyzmatyczna. To dzięki swoistej charyzmie może ona odróżnić się wśród wielu innych osób i stworzyć własną, indywidualną bańkę informacyjną. A jeśli ma się już stworzoną wokół siebie społeczność, to nic nie stoi na przeszkodzie, by przedstawiać jej ściśle określone treści. Zwłaszcza że są to najczęściej treści reklamowe…
Narzędzia dla influencera – najważniejsze informacje
Pod względem marketingowym, cele influencera i reklamodawcy są zazwyczaj zbieżne. Im większy sukces odniesie dana reklama, tym większa motywacja i… zarobione pieniądze. Niemniej najlepsze platformy dla influencerównie ograniczają się jedynie do szybkiej realizacji przelewu. Choć nawiasem mówiąc, cecha ta również jest bardzo ważna.
Czym zatem kierować się przy wyborze platformy?
- Łatwość kontaktu – dopracowane platformy dla influencerów posiadają rozbudowany system komunikacyjny pomiędzy zleceniodawcą a posiadaczem konta w mediach społecznościowych. Co więcej, narzędzie to musi zapewniać optymalną komunikację z administratorem platformy.
- Możliwość odmowy współpracy – z punktu widzenia influencera jest to bardzo ważna funkcja. Dzięki niej może odciąć się on od kampanii, których nie chce firmować swoim nazwiskiem. Odmowa może mieć miejsce również wtedy, gdy stawki zaproponowane przez reklamodawcę nie są satysfakcjonujące dla influencera.
- Dostęp do kompleksowych narzędzi analitycznych – profesjonalna platforma dla influencerów powinna oferować możliwość analizy zrealizowanych działań, a także – jeśli zachodzi taka potrzeba – pozwalać na dokonanie istotnych zmian w przyjętej strategii reklamowej. Implementacja takich narzędzi znacznie ułatwia wzrost dochodów influencera.
- Kompleksowe wsparcie ze strony administratora, to kluczowa zaleta dobrych platform influencerskich. Awarie, błędy i aktualizacje mogą mieć miejsce zawsze. I właśnie dlatego warto postawić na bezproblemową komunikację, dzięki której wszystkie związane z nimi kwestie będzie można sobie szybko wyjaśnić.
- Niskie progi – im niższy próg członkostwa w wybranym projekcie, tym lepiej dla samego influencera. Zdarza się bowiem, że narzędzia te pozwalają na zdobycie wiedzy i doświadczenia, które będą niezbędne w rozwoju własnej marki w mediach społecznościowych.
Reach a Blogger – influencerzy współpraca
Jedną z ciekawszych platform dla influencerów jest Reach a Blogger, którą można znaleźć pod adresem reachablogger.pl. Narzędzie to jest przyjazne zarówno dla influencerów, jak i dla zleceniodawców. W ramach platformy możliwe jest skorzystanie z wielu tysięcy ofert współpracy. Przez platformę zostało zrealizowanych 17 tysięcy współprac między influencerami a reklamodawcami: agencjami reklamowymi, markami, platformami e-commerce.
Narzędzie oferuje możliwość podjęcia współpracy w oparciu o najpopularniejsze platformy społecznościowe (takie jak YouTube, Facebook, Twitter, Tik-Tok, blogi webowe), jak również bardziej unikatowe, a zarazem niszowe narzędzia. Platforma Reach a Blogger jest idealna zarówno dla osób początkujących, jak i bardziej doświadczonych. Jej interfejs charakteryzuje się wysokim stopniem intuicyjności i funkcjonalności. Co więcej, zapewnia ona łatwą komunikację z administracją serwisu.
Kilka słów podsumowania…
Nowoczesne platformy dla influencerów to funkcjonalne rozwiązania, dzięki którym możliwe jest podjęcie współpracy w bardzo szerokim spektrum usług reklamowych. Dzięki narzędziu Reach a Blogger, współpraca ta zaowocuje jeszcze większymi zyskami i przełoży się na konkretne, jeszcze bardziej lukratywne kontrakty.