Kiedy opłaca się naprawiać telefon? Jedną z najczęściej występujących uszkodzeń w telefonach są rozbite wyświetlacze. Podczas codziennego korzystania z telefonów wystarczy chwila nieuwag, aby telefon upadł lub został przygnieciony. Do serwisów telefony trafiają też z uszkodzonymi złączami ładowania lub po zalaniu. Czy w każdym przypadku opłaca się naprawiać telefon?
Przed podjęciem decyzji, czy naprawa telefonu będzie korzystna, powinniśmy zastanowić się, jak długo planujemy jeszcze korzystać z danego telefonu. Jeśli i tak planowaliśmy zmianę na nowy model, być może powstanie usterki będzie świetną okazją do przyśpieszenia tej decyzji. Jeśli jednak jesteście przywiązani do swojego urządzenia i nie planujecie zmiany, musicie rozważyć jeszcze jedną kwestię. Czy telefon jest jeszcze na gwarancji?
Naprawa telefonów na gwarancji
W przypadku telefonów, które są jeszcze na gwarancji, sprawa będzie nieco trudniejsza. Jeśli będziemy chcieli zachować okres gwarancyjny dla danego urządzenia, wszystkie naprawy powinny być wykonywane w autoryzowanym serwisie producenta. Również uszkodzenia mechaniczne, które powstały z winy użytkownika, które nie podlegają naprawom gwarancyjnym. Niestety jednak stawki serwisów gwarancyjnych są często bardzo wysokie, dlatego coraz więcej użytkowników zastanawia się, czy nie zrezygnować z gwarancji na rzecz tańszej naprawy telefonu w serwisie pogwarancyjnym.
Niezależnie od przypadku warto jednak rozważyć kontakt z serwisem gwarancyjnym i poprosić o przeprowadzenie diagnozy i ewentualnej wyceny. Niektóre uszkodzenia lub zalanie telefonu, mogą wynikać z nieujawnionych wad technicznych, które podlegają bezpłatnej naprawie. Jeśli chcesz skorzystać z usług serwisu producenta, przygotuj dowód zakupu lub kartę gwarancyjną.
Pogwarancyjne naprawy telefonów
Jeśli jednak Twój telefon nie posiada już gwarancji, zastanów się nad wyborem sprawdzonego i dobrego serwisu pogwarancyjnego. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twój telefon będzie bezpieczny, a cała naprawa zostanie wykonana profesjonalnie. Serwisy pogwarancyjne przeprowadzą diagnozę i przygotują wycenę telefonu, która w wielu przypadkach będzie znacznie niższa, niż koszt naprawy telefonu w oficjalnym serwisie producenta. Pamiętaj jednak, aby wybrać serwis, który na naprawę oraz części udzieli Ci gwarancji. Ze względu na budowę i wykorzystanie delikatnych podzespołów, nie decyduj się na naprawę telefonów u tak zwanych garaż owców, którzy nie powiadają profesjonalnych urządzeń serwisowych do precyzyjnych prac i specjalnie przygotowanych pomieszczeń bezpyłowych.
Zakup nowego telefonu
W przypadku niektórych modeli może się jednak okazać, że naprawa zepsutego telefonu będzie po prostu niekorzystna. W takich przypadkach zakup używanego modelu z rynku będzie bardziej opłacalny, niż wymiana jednej uszkodzonej części. Decydując się jednak na zakup używanego telefonu, warto wybrać model, który będzie miał jeszcze gwarancję i dokument zakupu, który potwierdza, że telefon nie był skradziony.