Era na swoim blogu zapowiedziała, że planują wprowadzić tą technologię u siebie jeszcze w tym roku. Oczywiście większość z nas NFC kojarzy z płatnościami. Jednak technologia ta służy nie tylko do tego. Era chce wprowadzić kilka usług związanych z NFC. Będzie można korzystać z elektronicznych biletów. Chodzi między innymi o karty miejskie, wejściówki na koncerty.
Czy technologia jest bezpieczna? Z czym to się je? Zapraszam dalej do czytania.
NFC – o co chodzi?:
NFC to technologia zapewniająca wygodny i bezpieczny transfer danych cyfrowych drogą radiową na niewielkie odległości po to, aby łączyć ze sobą nowoczesne urządzenia elektroniczne oraz będąca platformą technologiczną do realizacji wielu usług i obsługi płatności. Najważniejszą cechą NFC (Near-Field Communication) jest bezprzewodowa komunikacja pomiędzy urządzeniami znajdującymi się w odległości około 10cm. Rozróżnia się dwa tryby pracy. Pierwszy z nich nazywany jest aktywnym i charakteryzuje urządzenie zdolne do samodzielnego emitowania pola elektromagnetycznego stosowanego podczas wymiany danych. Drugi tryb określany jest mianem pasywnego, gdyż nie umożliwia on wytwarzania własnego sygnału radiowego i bazuje na energii pozyskanej z modułu pracującego w trybie aktywnym. Kolejną różnicą pomiędzy tymi trybami jest zasilanie – układy aktywne wymagają go, natomiast pasywne – nie. Co więcej, sposób transmisji danych (kodowanie oraz modulacja) uzależnione są od zastosowanego trybu.
(Pełny artykuł na: http://elektronikab2b.pl/technika/3480-nfc-potencjal-perspektywy-i-zagrozenia)
Jak to działa? Poniższy filmik powinien wam przybliżyć działanie tej technologii.
Poniżej zapraszam do wywiadu, który został umieszczony na blogu Ery:
TwojaEraOnline: Czy Posługiwanie się technologią NFC przy użyciu telefonu komórkowego jest bezpieczne?
Martin Boegelsack, Doradca Dyrektora Biura Rozwoju i Zarządzania Projektami: Tak, choćby dzięki odległości, na jaką działa – ok. 4 cm. Jest ona tak niewielka właśnie z myślą o tym, aby nie możliwe było niezamierzone skorzystanie z usługi opartej o NFC. Jeśli zaś chodzi o płatności, gdyż tego typu wykorzystanie technologii rodzi najwięcej wątpliwości, to używanie technologii w telefonie jest tak samo bezpieczne, jak dokonywanie płatności za pomocą plastikowej karty. W takich sytuacjach nad bezpieczeństwem klientów czuwa bank i organizacja płatnicza, które dostarczają klientom aplikację na telefony do dokonywania transakcji płatniczych.
Kiedy możemy się spodziewać wdrożenia usługi mobilnych płatności w technologii NFC w Erze?
Pracujemy nad tym, by naszym klientom dać możliwość korzystania z technologii NFC jeszcze w tym roku. Chcemy jednak podkreślić, że nie będą to tylko mobilne płatności, ale szeroki zestaw zastosowań technologii. Mówienie o NFC jako o technologii wyłącznie do płatności mobilnych zawęża znacznie możliwości, które niesie ona ze sobą. A jest ich wiele.
Jakie usługi możemy więc już teraz zapowiedzieć?
Na początek skupimy się na dwóch typach rozwiązań: szeroko pojętej kontroli dostępu, oraz, rzecz jasna, płatnościach. To pierwsze umożliwi korzystanie z „elektronicznych biletów” jak np. karty miejskiej lub wejściówek na imprezy masowe. Następnie pojawią się te, które dotyczą transportu miejskiego i programów lojalnościowych.
Jaką rolę będzie miała Era we wprowadzaniu NFC na polski rynek?
Będziemy dostarczać klientom telefony i karty SIM wspierające technologię NFC oraz udostępniać partnerom miejsce na karcie SIM (za zgodą klientów) umożliwiające im zainstalowanie aplikacji. Abonentom, którzy mają zawartą umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, udostępnimy również aplikację ułatwiającą zarządzanie aplikacjami partnerów. Nasze działania sprowadzają się również do zachęcania do przyłączenia się do programu innych partnerów: m.in. instytucje finansowe, operatorów transportu miejskiego czy organizatorów imprez masowych.
2 comments
Anonim
16 kwietnia 2011 at 06:08
To era jeszcze istnieje ?
Respublika Mroja
20 kwietnia 2011 at 13:17
To Era nie istnieje już?:) Przecież jeszcze nie przeszli pod logo T-Mobile. Na razie wykupili Erę. W ciągu kilku miesięcy będą zmieniać logo i nazwę (rebranding).