Na pewno ktoś z Was miał problem z internetem w telefonie, że nie działał lub połączenie zostało zrywane. Jeśli nie Wy, to na pewno ktoś z waszych znajomych. Jest to dosyć popularny problem wśród użytkowników smartfonów i nie chodzi tu tylko o użytkowników Androida, ale na nim się skupię przede wszystkim.
Przyczyn braku połączenia z internetem w telefonie może być kilka, a wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy, że nawet proste czynności mogą naprawić ten problem.
Spis treści
Wyłączona transmisja danych lub włączony tryb samolotowy.
W tym momencie kilkuletni posiadacze smartfonów mogą ze śmiechu popluć ekran monitora. Wiem jednak, że duża część użytkowników, a szczególnie tych początkujących, nie zdaje sobie sprawy, że prosta czynność może wyłączyć im internet w smartfonie.
Należy upewnić się czy w ustawieniach systemu Android na pewno mamy włączoną transmisję danych.
Upewnij się również czy przypadkiem nie włączyłeś trybu samolotowego (Airplane Mode). Ten tryb najczęściej znajduje się w Ustawieniach sieci bezprzewodowej i zwykłej. Tryb ten powinien być wyłączony!
Ustawienia APN (Orange, Play, Plus, T-Mobile) w telefonie.
Żeby internet działał w smartfonie konieczne jest poprawne skonfigurowanie APN w urządzeniu. Najprostszym sposobem jest podejście do operatora i poproszenie o skonfigurowanie APN, ale wiem że nie każdy pracownik chętnie to wykonuje. Nie wiem czy jest to obowiązkowe, ale na pewno byłoby miło ze strony pracownika gdyby pomógł klientowi. Tym bardziej, że nie jest to skomplikowana operacja. Jednak gdy nie jest Wam po drodze do salonu operatora, to możecie wykonać tę czynność samodzielnie.
ORANGE APN – Internet i MMSy.
Internet
- Nazwa konfiguracji: Internet GPRS
- Nośnik danych: GPRS
- APN (punkt dostępu): internet
- Nazwa użytkownika: internet
- Hasło: internet
- Numer dostępowy: *99#
- Uwierzytelnianie: normalne
- Adres IP: Automatyczny
- Podstawowy serwer DNS: 217.116.100.100
- Dodatkowy serwer DNS: 217.116.104.104
Dla połączenia Internet GPRS nie należy ustawiać bramki IP, adresu serwera Proxy oraz numerów ich portów (pola te należy zostawić niewypełnione).
MMS
- Nazwa konfiguracji: MMS Orange
- APN (punkt dostępu): mms
- Nazwa użytkownika: mms
- Hasło: mms
- Nośnik danych: GPRS
- Uwierzytelnianie: normalne
- Pobieraie: automatyczne
- Serwer (strona główna): http://mms.orange.pl
- Adres bramki IP: 192.16.6.102
- Port IP: 9201
PLAY APN – Internet i MMSy.
Internet
- punkt dostępu (apn): internet
- numer dostępowy: *99#
- nazwa użytkownika: brak
- hasło: brak
- dns: dynamiczny
MMS
- punkt dostępu (apn): mms
- uwierzytelnianie: brak
- nazwa użytkownika: brak
- hasło: brak
- strona główna: http://mmsc.play.pl/mms/wapenc
- adres serwera proxy: brak
- port: brak
PLUS APN – Internet i MMSy.
Internet
- Nazwa: Plus
- APN: plus
- Typ uwierzytelniania: PAP
- Typ APN: default lub internet
MMS
- Nazwa: mms
- APN: mms
- MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002
- Proxy MMS: 212.2.96.16
- Port MMS: 8080
- MCC: 260
- MNC: 01
- Typ uwierzytelniania: PAP
- Typ APN: mms
T-Mobile APN – Internet i MMSy.
Internet
Nazwa: T-Mobile (lub jakaś dowolna)
APN: internet
Proxy: nieustawione/puste
Port: nieustawione/puste
Nazwa użytkownika: nieustawione/puste
Hasło: nieustawione/puste
Serwer: nieustawione/puste
MMSC: nieustawione/puste
Proxy MMS: nieustawione/puste
Port MMS: nieustawione/puste
MCC: 260
MNC: 02
Typ uwierzytelniania: PAP
Typ APN:internet
MMS
Nazwa: T-Mobile MMS (lub jakaś dowolna)
APN: mms
Proxy: nieustawione/puste
Port: nieustawione/puste
Nazwa użytkownika: nieustawione/puste
Hasło: nieustawione/puste
Serwer: nieustawione/puste
MMSC: http://mms/servlets/mms
Proxy MMS: 213.158.194.226
Port MMS: 8080
MCC: 260
MNC: 02
Typ uwierzytelniania: PAP
Typ APN: mms
Internet w telefonie dalej nie działa.
Jest jeszcze jeden sposób, który można brać pod uwagę, jeśli pozostałe zawodzą, ale musze przyznać, że nigdy nie miałem takiej okazji i nie korzystałem z tej metody. Polega ona na wyciągnięciu baterii z telefonu, podczas gdy jest on włączony. Następnie, gdy bateria jest wyjęta, trzymamy przycisk zasilania (power) przez 30 sekund i puszczamy. Wkładamy baterię i włączamy telefon.
Jeśli to nie zadziała, to trzeba spróbować zrestartować smartfona do ustawień fabrycznych lub wymienić kartę SIM na nową. Niektórzy operatorzy wymagają dodatkowej opłaty za wymianę karty SIM i lepiej dowiedzieć się o tym przed pójściem do salonu.
Nie działa internet przez sieć Wi-Fi.
Internet w smartfonie powinien działać z każdym routerem, który jest obecnie w na rynku w sprzedaży. Szczerze, ostatni raz miałem problem z routerem D-Link 524, który nie jest już produkowany. Nie działał on z każdym urządzeniem na Androidzie, przynajmniej na standardowych ustawieniach. Pomagało utworzenie otwartej sieci Wi-Fi i ustawienie filtrowania adresów MAC. Jednak wtedy trzeba ręcznie dodawać każde urządzenie, które chcemy podpiąć do routera.
W tej chwili korzystam z routera FRITZ! 7490, który radzi sobie z każdym urządzeniem na Androidzie. Śmiem twierdzić, że odpowiednia konfiguracja każdego routera pozwoli na bezproblemowe połączenie z internetem. Przypadki, w których router nie współpracuje z Androidem są już sporadyczne i mogą być spowodowane brakiem wiedzy na temat tych urządzeń.
34 comments
tomek
1 listopada 2018 at 17:06
Mam taki problem ze gdy lacze sie z siecia i gdy osoba ktora ma internet i go odlacza to i tak internetu niemam jaki jest problem
Pomóżcie prosze czekam na odpowiedz
rtrtrt
18 marca 2018 at 22:49
guzik ni widze dalszego ciągu
Agnieszka
2 grudnia 2017 at 17:46
Również polubiłam i nic…ktoś chyba sobie zażartował….
Marek Darewski
22 listopada 2017 at 18:45
To samo u mnie, niestety.
Ewa Ka
13 listopada 2017 at 10:33
Dziękuję za pomoc! Przydała się bardzo :-) Pozdrawiam.
Poker 2033
14 lipca 2017 at 14:29
Witam mam problem ,a mianowicie doładowałem konto kartą za 30 zł czym zyskałem 15 GB internetu jednak bez włączenia funkcji połączenia danych go nie ma na dodatek co 2 dni mi ubywa po 10 zł z konta głównego
Napiszcie proszę dlaczego mi ubywa tyle pieniędzy z konta czy to przez transmisje danych ( czytałem że to przez to ubywa kasy ) jeśli tak to napiszcie co zrobić żebym miał internet nie włączając tej transmisji
sweet
24 czerwca 2017 at 00:19
Bardzo dziękuję za tak klarowny wykład. Ale mój problem jest trochę inny. Mój telefon łapie wifi w domu, w restauracjach, w centrach handlowych, hotelach, ale nie łapie w sieci autobusów. Korzystam dość często, jazda jest długa i chciałabym używać internetu. inni pasażerowie korzystają bez żadnych problemów. W opcji „ustawienia” >>”WIFI” mam informację „połączono”, a internetu nie ma. Resetowałam telefon, kazałam „zapomnieć” sieć, odświeżałam – nic nie pomogło. Jak mogę to zmienić ? Mój telefon to ASUS z Androidem.
Blox
22 stycznia 2018 at 18:30
Wi-Fi działa na różnych pasmach, a nie wszystkie smartfony mają pełny zakres…np. w autobusie jest 5 GHz a starszy smartfon może mieć tylko 2.4 GHz . Standard 802.11/..i kolejne literki mówią o zakresie i prędkości transmisji, to musisz sprawdzić czy są zgodne…
Agnieszka Brzezina
7 czerwca 2017 at 18:25
Mam dual SIM i mam jedna kartę na
dzwonienie a na drugiej internet bez limitu. Na karcie z internetem gdy włączam transfer danych to nie pisze ani LTE ani h+ itp
Marzena Korczyńska
14 maja 2017 at 18:10
Samsung Galaxy A5 2016 nie działa transmisja danych
Jolanta
3 maja 2017 at 07:43
Wszystko znów działa, dziękuję.
Sebastian Kowalski
27 kwietnia 2017 at 18:29
Mam problem z YouTube pisze mi sprawdź ustawienia sieciowe one inne rzeczy działają
Natalia Strulak
17 kwietnia 2017 at 00:12
Jesteś wspaniały! wszystko się udało! bardzo dziękuję!
TERESA
26 lutego 2017 at 22:25
dlaczego na wykazie raz pojawia sie informacja TRANSFER DANYCH W STREFIE innym razem TRANSMISJA DANYCH KRAJ
TERESA
26 lutego 2017 at 22:25
dlaczego na wykazie raz pojawia sie informacja TRANSFER DANYCH W STREFIE innym razem TRANSMISJA DANYCH KRAJ
angela0591
25 lutego 2017 at 08:21
Dziękuję Ci za pomoc :) wszystko jasno wyraźnie napisane co z czym i jak :) oszczędziłeś mi biegania do salonu :)
zdruzgotana
12 stycznia 2017 at 08:30
Z moim tel. stało się coś dziwnego – nie działa transmisja danych (myślałam, że wyczerpałam limit) i zauważyłam, że nawet nie mam możliwości sprawdzenia stanu wykorzystania tych danych. Pogrzebałam w ustawieniach, danych tel – nigdzie nic, jakby taka opcja nigdy nie istniała (a wiem, że jest bo sprawdzałam kiedyś gdy wszystko hulało) Znalazłam tylko info że „Sieć” jest rozłączona a „IP niedostępny” i zero opcji żeby to zmienić :( nie chcę przywracać ustawień fabrycznych ani latać po salonach Play… może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Aha a Wi-Fi działa bezproblemowo…APN też wygląda OK…
Ewa
4 stycznia 2017 at 15:36
Bardzo dziękuję!!! Dopiero to z wyjęciem baterii pomogło, ale na szczęście działa. Pozdrawiam serdecznie.
Adam
14 grudnia 2016 at 14:10
Żaden sposób nie zadziałał widać wizyta w Play jest nieunikniona.
Justa
21 września 2016 at 05:24
Mnie sposób z wyjeciem baterii pomógł na krótko ,może 1 dzien
Jus
19 września 2016 at 10:24
U mnie Wi-Fi działa ,ale transmisja danych nie zawsze
Aga
10 sierpnia 2016 at 21:20
Niestety u mnie nadal nie działa po konfiguracji. Proszę o pomoc
malutka
19 lipca 2016 at 02:41
Powiem Tak nie działał mi transfer danych więc szukałam różnych porad żeby go włączyć to przeczytałam wszystko i czytając a tym że trzeba wyjąć baterie i ja wyjąć a potem trzymać przez 30 sekund przycisk włączania i ponownie włożyć baterię i włączyć telefon co pomyślałam że jest to nie normalnie takie coś i zrobiłam tak i działa mi wszystko hahaha. Dziękuję jesteście wielcy. ?
Maciej Kulesa
20 lipca 2016 at 10:01
Fantastycznie, że pomogłem. Piątka :)
Agnieszka
1 września 2016 at 18:52
Ja również nie mogłam sobie poradzić z transmisją danych ale postanowiłam spróbować ww sposobu. I DZIAŁA ;) Dziwna, bardzo dziwna sprawa. Pozdrawiam
on i kropka
18 maja 2016 at 14:04
super artykuł, bardzo mi pomógł, telefon zgubił ustawienia po wsadzeniu innej karty jednak w przypadki internetu w T-mobile w Typ APN zamiast „internet” musiałem wpisać „default” żeby znów hulało:) POZDROWIENIA DLA AUTORA!
Maciej Kulesa
20 lipca 2016 at 10:01
Dzięki i również pozdrawiam!
milena
26 stycznia 2016 at 21:37
Byłam zdruzgotana, gdy nie wiedziałam jak uruchomić dzięki wam życie stało sie piękniejsze! :) :D DZIĘKI!:))
Maciej Kulesa
31 stycznia 2016 at 16:25
Cieszę się, że mogłem pomóc :) Pozdrawiam.
Maciej Kulesa
20 lipca 2016 at 10:02
Bez przesady z tym życiem :)
Pozdrawiam!
Ania
15 września 2015 at 14:16
Wg mnie instrukcja jest napisana zrozumiale. Mi np. pomogła. Marnowałam tylko czas chodząc do salonu Plusa. Dziękuję :)
Maciej Kulesa
20 lipca 2016 at 10:02
Różne opinie o salonach Plusa słyszałem.
Cieszę się, że mogłem pomóc. Pozdrawiam!
Maciek
24 czerwca 2015 at 07:35
nic z tego nie rozumiem. Instrukcja napisana jest dla osób, które i bez niej sobie poradzą.
Sraciek
24 czerwca 2015 at 09:42
Dużo wyjaśnia Twój tekst na początku, że nic z tego nie rozumiesz. To również nie zrozumiesz, że dużo osób ma problemy z takimi prostymi rzeczami.