Od wczoraj można korzystać z odświeżonej strony mobilnej mBank. W sumie jest to nowa strona bo serwis sam w sobie nie był przystosowany do urządzeń mobilnych. Ekran logowania był tylko przygotowany pod telefony. Sam ekran do wykonywania transakcji i zarządzania kontem był taki sam jak w wersji desktopowej. Teraz wygląda to zupełnie inaczej, zdecydowanie lepiej. Zespół mBank w końcu się przebudził i dostrzegł, że potrzebne jest coś więcej niż tylko aplikacja na iPada. Nawet aplikacja dostępna w AppStore pozostawiała wiele do życzenia. Była bardzo mocno okrojona, służyła tylko jako centrum informacyjne.
Badanie Instytutu Homo Homini dla mBanku, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków-klientów banków, pokazuje, że tylko 3,5 proc. z nich korzysta z banku w komórce.
Wynik badania nie jest dla nas zaskakujący ani nie odbieramy go pesymistycznie, bo podobną historię obserwowaliśmy 11 lat temu przy uruchamianiu mBanku. Wówczas sceptycy, w oparciu o podobne badania, zapowiadali, że będzie to porażka z uwagi na niskie, deklarowane zainteresowanie klientów. Okazało się wkrótce, że dostęp do banku on-line stał się dla Polaków absolutnym priorytetem. Podobnie będzie z bankowością mobilną, która choć nie stanowi rewolucji w usługachbankowych, to zmienia sposób, w jaki klienci wykorzystują zdalne kanały dostępu do platform internetowych. W naszym przekonaniu ten segment czeka bardzo dynamiczny wzrost w nadchodzących kwartałach, a rok 2012 będzie rokiem tabletów, a więc również rokiem bankowości mobilnej –mówi Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej BRE Banku.
Osobiście rzadko zaglądałem z komórki na konto bankowe mBank. Patrząc na poprzednią stronę transakcyjną odechciewało mi się wykonywania jakichkolwiek operacji. Teraz zmieni się to na pewno.
W lipcu lub sierpniu pojawi się aplikacja transakcyjna dla urządzeń iPhone i iPad. W następnych miesiącach ujrzymy odpowiednik dla telefonów z Androidem. Część banków w Polsce posiada już od dawna takie aplikacje w swojej ofercie. Nie wiem dlaczego mBank przespał ten okres. Jednak lepiej później niż wcale.
Dziś mamy rzeszę 100 tys. klientów logujących się do mBanku przez telefon. W pierwszej kolejności wdrażamy uniwersalną wersję lajt, aby umożliwić wszystkim zainteresowanym łatwiejszy dostęp do usług przez telefon. W dalszej kolejności uzupełnimy ofertę o aplikacje na wybrane urządzenia. Już na przełomie lipca i sierpnia zaproponujemy transakcyjną wersję aplikacji na iPhone’a i iPada, a w kolejnych miesiącach udostępnimy aplikację dla Klientów korzystających z urządzeń z systemem operacyjnym Android oraz Windows. Systematycznie będziemy rozwijać również wachlarz funkcji dostępnych w ramach mobilnych rozwiązań mBanku – mówi Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.
One comment
MSTdzw
16 czerwca 2011 at 18:19
Kurna aplikacji im się zachciało po tym jak klientów odstraszyli :P przechodzę do getinbank.