[aktualizacja 12-10-2017]
W dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź z Plusa, w sprawie opisywanej awarii:
W sobotę 7 października wystąpiły problemy z realizacją usług w roamingu, co trwało około 5 godzin i wynikało z awarii światłowodów realizujących transmisję danych, a miało również wpływ na usługi głosowe.
Czy potwierdzacie? Czy Plus uporał się z trudnościami?
[aktualizacja]
Ostatnio wrzucałem kilka razy informacje o problemach sieci komórkowych lub związanych z działaniem komunikatora Messenger. Co raz częściej podrzucacie mi takie wiadomości poprzez stronę z kontaktem i dziękuję Wam za to. W dniu dzisiejszym, od około 11:30 otrzymałem kilkanaście wiadomości o problemach sieci Plus. Większość z nich dotyczyła braku zasięgu za zachodnią granicą naszego kraju.
W wiadomościach najczęściej wymienialiście Niemcy, ale pojawiały się również wzmianki o Anglii, a dokładnie Londyn i dwie osoby miały problemy również w Hiszpanii. Problem z roamingiem zgłaszają użytkownicy na różnych stronach i sprawa jest poważniejsza niż się wydaję. Na stronie FB użytkownicy donoszą, że nie mają zasięgu we Francji, Holandii i wielu miejscach w Polsce.
W ostatnim czasie sam miałem problemy z zasięgiem u swojego operatora. W takim przypadku radzę złożyć reklamację z prośbą o zmniejszenie kwoty abonamentu. Oczywiście, otrzymacie śmieszną odpowiedź, że taka sytuacja nie uprawnia do rabatu, ale i tak powinni Wam przyznać. Najśmieszniejsze jest to, w jaki sposób dział reklamacji tłumaczy taki problem.
Taką treść wysyła jeden z operatorów:
Rozumiemy, że opisane utrudnienia są uciążliwe. Należy jednak pamiętać, że ze względu na mobilny charakter
sieci, Operator nie może zagwarantować dostępu do sieci w każdym punkcie, w każdym budynku czy pomieszczeniu. W ramach zawartej umowy firma (tutaj nazwa) zobowiązuje się do świadczenia usług
telekomunikacyjnych, bez wskazania miejsca w którym te usługi miałyby być świadczone, zatem brak zasięgu
w określonym miejscu nie jest tożsamy z niemożliwością korzystania z usług w ogóle.
Rozumiem doskonale ten ton, ale nie w tym przypadku, kiedy o problemach wie cała sieć i awaria dotyka większego obszaru. Zawsze w takich przypadkach restartuję telefon, kartę przekładam do innego. Wszystko w celu wykluczenia awarii sprzętu. Jednak, gdy problemy występują w całym regionie, w kilku usługach (telefon, internet, internet domowy) i przez kilka dni, to już takie tłumaczenie operatora nie ma sensu.
24 comments
Sandra
5 stycznia 2020 at 17:02
Brak zasiegu w holandii
Przemas
26 grudnia 2018 at 13:34
Mam 2 karty , jedna play a jedna plusa. Plus ciągle rwie zasięg (połączenia alarmowe) a jakoś na karcie play ciągle jedna siec ,znakomity zasięg.. Zawiodłem sie na Plusie.
Sebastian
31 października 2018 at 10:43
Ja też miałem problemy z zasięgiem w całych Niemczech. Złożyłem w końcu reklamację z prośbą o obniżenie abonamentu i nagle zasięgiem się pojawił i jest nadal. Plus blokuje roaming dla osób, którzy są dłużej za granicą tylko nie chce się do tego przyznać, a według mnie jest to powód do zerwania umowy z winy operatora.
MacMax
13 sierpnia 2018 at 12:20
Zagadka – po wjeździe na Węgry z Chorwacji jedna z kart przestała się logować do sieci, obie tego samego operatora. Trwało to przez cały, tygodniowy pobyt. Po wjeździe na Słowację uprzednio niedziałająca karta zalogowała się normalnie. Dlaczego?
Graza
16 maja 2018 at 21:59
taki sam problem na Malcie, od 36 godzin nie ma zasięgu , nie ma dostępu do sieci internet. ponad 24 godziny temu problem zgłoszony, zgłoszenie podobno priorytetowe, ale dostępu jak nie było tak nie ma
Ricardo
10 listopada 2017 at 09:01
Tak potwierdzam mam Firmę i dwie karty sim nie działały we Wrześniu w Niemczech a byłem na Octoberfest oraz w Październiku w Grecji dostałem pismo z plusa informujące ,że od 14 września blokuje internet karty sim w roamingu w ue żeby niebyć w plecy na tych nowych rozliczeniach za 0 pln
ha ha są cwaniaki z Plusa nie ma to jak wprowadzić nowy rozporządzenie tylnymi drzwiami po cichaczu.
oczywiście paczki też nie wykupisz bo blokują wszystko jak leci.
jedyne co zrobić to zmienić operatora .
Jedrąs
7 listopada 2017 at 10:17
Z tego co wiem to w play internet za granicą, jak sam roaming działa bezproblemowo i jest całkowicie za darmo w granicach unii europejskiej. Nie wiem jakd ziała za granicą ale w polsce lte, czy nie a i tak jest pięknie
Aleksandra Prątkowska
30 października 2017 at 13:48
nie mam od rana zasiegu nie moge doładowac konta ludzie!!!!!!! W niemczech
artur
15 października 2017 at 13:52
Holandia od kilku dni brak zasięgu
anka
13 października 2017 at 12:20
dzisiaj nie ma zasiegu..Niemcy
Daniel
11 października 2017 at 18:20
We Francji jak już się łączy z jakąś siecią to FREE – nikt tej sieci nie zna. zalogować się do Orange, SFR to właściwie nie możliwe. Ostatnio nie miałem zasięgu pół dnia – Decyzja – zmieniam sieć !!
Krystian Kwolek
8 października 2017 at 15:20
Witam, też mam problemy na terenie całej Francji. Jest to bardzo uciążliwe
Krystian Kwolek
8 października 2017 at 15:19
Witam, też mam problem z zasięgiem na terenie całej Francji. Łączy mnie z siecią, ale gdy chce wykonać jakieś połączenie to od razu gubi zasięg.
dannys
8 października 2017 at 13:03
dodam ze moi klienci rowniez mieli te same problemy
Rejon Amsterdam Holandia
dannys
8 października 2017 at 13:02
ja wczoraj pol dnia zasiegu nie mialem brak mozliwosci zalogowania do sieci i brak internetu, prowadze firme i ponioslem straty przez to kto mi to zwroci???
green_p0int
8 października 2017 at 11:14
W Porto też brak zasięgu. Wczoraj wylądowałem, wyłączyłem tryb samolotowy i od tego czasu cisza. Telefon restartowałem 4 razy i wciąż nie działa, zero jakiegokolwiek zasięgu.
Maciej - fandroid.com.pl
15 października 2017 at 16:45
Jak z zasięgiem? Plus twierdzi, że problem rozwiązano.
green_p0int
15 października 2017 at 16:48
Zgadza się problem rozwiązany. Następnego dnia jakoś po 12 zasięg był od Vodafone.
MONIKA
27 stycznia 2019 at 17:19
Tak rozwiązano, że jestem teraz w Czechach i do mnie moga dzwonic i smsiwac a ja mogę im wysłac gołębia pocztowego w odpowiedzi. Z telefonem jest ok bo sprawdzilam wsadzajac karte orange wiec to ewidentnie wina plusa. Napisalam do nich maila ale dzis niedziela wiec lipa. W marcu konczy mi sie umowa wiec nie zostane w plusie ani minuty dluzej.
Adam Brożek
8 października 2017 at 10:24
Wczoraj 7.10.2017 też nie miałem zasięgu przez pół dnia kombinowałem z telefonami i nic myślałem że mi karta padła… wieczorem już był zasięg.. Niemcy Niedersachsen…
Python
7 października 2017 at 19:19
Umnie dalej nie ma mozliwosci polaczenia z zadna siecia na terenie niemiec (polnocna westfalia)
co na to plus ? pracujemy nad problemem… a problem z rejestracja rozmow i blokowaniem polaczen dalej nie rozwiazany
Maciej - fandroid.com.pl
15 października 2017 at 16:45
Jak z zasięgiem?
Python
7 października 2017 at 19:17
plus ma od miesiaca problemy . Rejestrowanie rozmow blokowanie polaczen itp. Nie mowiac juz o obnizeniu korzysci u abonentow jesli chodzi o pakiety DATA.
Piotr
7 października 2017 at 19:16
Witam, sytuacja wygląda gorzej, niż można by się spodziewać. Jestem w Niemczech, roaming Plusa obsługuje tutaj Vodafone. Od kilku miesięcy mam coraz częściej sytuacje, gdzie wybierając polski numer słyszę, że ten numer nie istnieje. Jak powtórzę 3-4 razy to się w końcu dodzwaniam. Miałem już 5-6 sytuacji gdzie po prostu wylogowało mnie z sieci i pół dnia chodziłem niedostępny! Dzisiaj przegięli – od rana mam brak usługi. Rachunki zapłacone, karta sprawdzana w 3ch telefonach. Bandyci i złodzieje!