Niezależnie od tego, czym się zajmuje i jak duża jest firma, w obecnych czasach w zasadzie musi być obecna w internecie. Tam poszukuje się klientów i kontrahentów, tam dokonuje coraz większej liczby transakcji i tam prowadzi coraz więcej działań marketingowych. Ale przecież nie chodzi o samą tylko obecność, a o pozycję firmy.
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Wysoka pozycja na liście wyszukiwań Google sprawia, że potencjalny klient właśnie tę stronę ma szansę zobaczyć jako pierwszą czy też jedną z pierwszych. Badania świadczą, że wyniki wyszukiwań z kolejnych stron Google przyciągają zainteresowanych dużo słabiej. Natomiast obecność na pierwszej stronie oznacza już możliwość realnego przełożenia tego faktu na większą liczbę klientów, zamówień czy wyższe zyski.
Firmy prowadzące działalność na ściśle określonym terenie miasta, dzielnicy czy województwa, określa się mianem lokalnych. A pozycjonowanie lokalne sprowadza się do podniesienia pozycji strony danej firmy właśnie na wyszukiwania zawężone do określonego rejonu.
Działalność na rynku lokalnym, a nie ogólnopolskim, nie oznacza oczywiście, że nie będzie na nim żadnej konkurencji. Nadal więc konieczna jest agencja marketingowa, która będzie potrafiła zaproponować odpowiednią strategię, dopasowaną do profilu firmy. Tak, by mogła na nie tylko szerzej zaistnieć na rynku lokalnym, ale także rozwijać się, zwiększać wolumen zamówień, przychody, zyskowność.
Plusem pozycjonowania lokalnego jest jego przystępność cenowa. Zazwyczaj jest bowiem dużo niższa niż w przypadku podobnych fraz, ale dotyczących przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie całego kraju. To zaś sprawia, że małe i średnie firmy dużo łatwiej mogą sobie pozwolić na taką inwestycję w reklamę. Rzecz jasna i tak by uzyskać konkretną i dokładną wycenę, plan działań marketingowych, długo i krótkoterminową strategię konieczne będzie indywidualne podejście.
Jak wybrać agencję marketingową?
Nie jest to zadanie łatwe, wszak każda z nich będzie zapewniać, że poradzi sobie z zadaniem w najlepszy z możliwych sposób. Na co na pewno należy zwrócić uwagę? Ważną informacją jest sam staż firmy i to, jak długo obecna jest na rynku. Można z tego wysnuć wniosek, że zna się na swojej pracy i posiada zadowolonych klientów. Rynek pozycjonowania jest bardzo konkurencyjny, więc już sam fakt wielu lat działalności na nim jest pozytywnym sygnałem o wiarygodności firmy. Przykładowo Agencja Webrange prowadząca pozycjonowanie lokalne SEO Kielce, istnieje na rynku już kilkanaście lat.
Oczywiście bardzo dobrym określnikiem wiarygodności agencji będzie możliwość skorzystania z rekomendacji znajomych przedsiębiorców, obejrzenie portfolio agencji, zwrócenie uwagi z jakimi podmiotami działa i jak wygląda ich pozycja w wynikach wyszukiwania. Istotna jest także możliwość łatwego kontaktu i uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania. A te przecież muszą się pojawić, wszak wybór firmy, która zajmie się dla was pozycjonowaniem lokalnym może określić waszą pozycję na rynku.