NewsSystemyUrządzeniaProducenci zaczynają wciskać reklamy na smartfonach!

Maciej Kulesa22 sierpnia 201512 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/2015/08/BlinkFeed.png

Od dłuższego czasu najwięksi producenci smartfonów zaczęli zastanawiać się, jak wydoić jeszcze bardziej swoich klientów. Wpadli na wspaniały pomysł, ale tylko z ich punktu widzenia i siedzenia. Już teraz możemy zaobserwować różne formy wciskania reklam przez trzech największych graczy. Zaliczają się do nich: HTC, Sony i Samsung,

Reklamy dostarczane przez firmy maja różne formy. W przypadku Sony są one mniej uporczywe, bo wyświetlane są w przypadku używania aplikacji Xperia Lounge App. Użytkownicy zauważyli, że aplikacja sugeruje zainstalowanie innych treści, które mogą zainteresować potencjalnego klienta. Tutaj jeszcze rozumiem taką formę promocji.

Sony app

Zapewne wszystko jest zapisane w warunkach użytkowania tejże aplikacji. Jednak nie ma opcji aby zrezygnować z wyświetlania reklam na smartfonie, nawet używając wbudowanej aplikacji producenta.

Już wcześniej mieliśmy do czynienia z gorszym ruchem, którego dopuściło się HTC. Tajwański producent uruchomił wyświetlanie reklam w BlinkFeed. Akcja miała miejsce już w czerwcu tego roku i jak można domyślić się, nie spotkała się z ciepłym przyjęciem przez klientów.

BlinkFeed-Monetization

Na powyższym zdjęciu widzimy promocję produktu HTC i to też jeszcze rozumiem. Nie jest to nachalna reklama, ale promocja innego urządzenia HTC, które może trafić do potencjalnych klientów zainteresowanych tą marką. Jednak HTC nie ukrywało i od razu zaznaczyło, że będzie wyświetlało reklamy firm trzecich.

Nie trzeba było długo czekać na kolejnych dostawców reklam, którzy wykupili u nich powierzchnię. Chociaż, chciałoby się napisać, że HTC handlowało powierzchnią reklamową należącą do użytkowników. 3 sierpnia jeden z użytkowników zauważył taką reklamę u siebie.

fantastyczna 4

Zaznaczono również, że jest możliwość wyłączenia takich reklam z poziomu ustawień. Łatwo domyślić się, że nie każdy użytkownik jest tego świadomy i umie wykonać taką czynność. Natomiast HTC, co zrozumiałe, nie pokieruje klienta w tym kierunku.

Samsung nie mógł być gorszy i też zaczął serwować swoim użytkownikom reklamy. Zaczął dokładnie tak samo jak HTC, od promocji swoich produktów. W ostatnich dniach użytkownicy zaczęli donosić, że na swoich Samsungach Galaxy S6 Edge otrzymują reklamy o Edge 6Plus.

galaxy s6 reklama powiadomienia

Samsung reklamę swojego produktu umieścił w pasku powiadomień. Miejsce to wydaje się być najbardziej odpowiednie jeśli spojrzymy oczami producenta i reklamodawców. Jednak patrząc na to już z poziomu użytkownika, to można się mocno wkur..

galaxy reklama powiadomienia

Również w przypadku Samsunga nie poprzestano na reklamach swoich produktów. Kolejni użytkownicy zaczęli otrzymywać treści z innych źródeł i widać, że Samsung będzie miał kolejnych klientów na tego typu usługi. Na szczęście, w przypadku Samsunga, również można wyłączyć powiadomienia z reklamami: ustawienia/menedżer aplikacji/samsung push services/wyłącz.

Teraz wyobraźcie sobie, że jesteście klientami, którzy płacą producentom za smartfony i w tej cenie stajecie się jeszcze słupami reklamowymi. Nie po to ludzie wydają czasami po kilka tysięcy złotych, aby później jeszcze oglądać reklamy. Moim zdaniem ta powierzchnia należy już do użytkownika i powinien w jakiś sposób podzielić się zyskami z nim. Wiem, że to nierealne i to proste myślenie, ale takie ruchy są niewybaczalne.

Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwszym z nich jest przeinstalowanie systemu i przejście na Cyanogenmod. Jest to jednak częściowe rozwiązanie problemu, bo nie po to wydajemy mnóstwo pieniędzy żeby bawić się w zmianę oprogramowania. Tyle jednak, że Cyanogenmod daje nam więcej korzyści i większe bezpieczeństwo.

Drugim wyjściem z tej głupiej sytuacji jest omijanie tych producentów i skupienie się na innych firmach. Trzeba się tylko liczyć z tym, że pozostali gracze również zaczną liczyć potencjalne korzyści z wyświetlania reklam. Wtedy trzeba będzie wrócić do pierwszego wyjścia i bawić się w zmianę systemu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}