NewsWażne funkcjonalności sklepu internetowego

Paweł28 lipca 20217 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/wazne-funkcje-sklepu-online.jpg

Nie ma jednego zestawu najważniejszych funkcjonalności w sklepie internetowym. Dlaczego? Ponieważ nie ma dwóch identycznych sklepów, ofert, zestawu produktów. Funkcjonalności sklepu e-commerce zawsze trzeba dobierać pod konkretne potrzeby. 

Z jakich funkcjonalności sklepu e-commerce warto skorzystać?

Zestaw funkcjonalności sklepu internetowego to bardzo ważny katalog rozwiązań, które determinują w dużej mierze to, jak działa twój sklep. Właśnie o to chodzi – twój, a więc z twoją indywidualną ofertą, określonym typem klienta i jego potrzebami, z twoim planem na rozwój. Te indywidualne kwestie powinny rządzić wyborem poszczególnych funkcjonalności. Na co ci na przykład oferowanie produktów według szeregu zmiennych, skoro masz ich u siebie tylko kilka? Czy zasadne jest zapisywanie niezrealizowanego koszyka przez 30 dni? Albo wprowadzenie rozbudowanego tłumaczenia strony, gdy 99% sprzedaży odbywa się na terenie Polski? Te wybory musisz podejmować za każdym razem samodzielnie, najlepiej na bazie dokładnej analizy rynku, potrzeb twoich klientów, specyfiki procesu sprzedażowego. 

Ciekawe funkcjonalności, które mogą poprawić sprzedaż, obsługę klienta i rozwój sklepu

Gotowe platformy e-commerce, takie jak Selly-platforma sklepów internetowych oferują szereg różnorodnych funkcjonalności, które mogą przekładać się na osiąganie różnych celów. 

Jeśli chcesz poprawić sprzedaż różnych rodzajów produktów, możesz skorzystać z funkcji:

  • tworzenia prostych produktów lub opcji z wieloma wariantami,
  • różnego typu sprzedaży: na sztuki, opakowania zbiorcze, metry, 
  • grupowania produktów w dowolne zestawy z inną ceną,
  • włączenia rozbudowanych filtrów produktów, w tym statusu dostępności czy ilości na magazynie.

Dla poprawy wygody klienta, podczas korzystanie ze sklepu możesz skorzystać z takich rozwiązań jak:

  • zapamiętanie niezrealizowanego koszyka,
  • schowek z opcją zapamiętania produktów przez 30 dni,
  • wielofunkcyjna wyszukiwarka,
  • ekspozycja produktów polecanych,
  • live chat.

Na wyższą konwersję w sklepie mogą z kolei przełożyć się wygodne systemy płatności, sprzedawanie na raty, kupony rabatowe, a także np. powiadomienia SMS o realizacji zamówienia czy powiadomienia o dostępności wybranego produktu. Z kolei dla rozwoju twojego biznesu może mieć oczywiście wpływ możliwość sprzedaży na innych marketplace’ach, wprowadzania programów lojalnościowych i partnerskich, funkcjonalności związane z międzynarodową sprzedażą. W końcu nie można zapominać o działania SEO i content marketingu, warto więc rozważyć stworzenie bloga, informacji o firmie, FAQ, newslettera czy sprzedażowych landing page’y.

Materiał zewnętrzny

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}