Zakupy przez Internet to nie tylko oszczędność czasu i nerwów związanych z kolejkami oraz tłokiem w galeriach handlowych. Dzisiejszy konsument doskonale wie o tym, że kupowanie w sieci po prostu się opłaca. Produkty z półek w sklepach stacjonarnych mogą kosztować nawet kilkadziesiąt procent mniej, jeżeli zostaną kupione online. Nowa forma handlu to jednak ogromna szansa zarówno dla klientów, jak i dla firm.
Jak robi się dzisiaj zakupy przez Internet?
Zakupy internetowe stały się już częścią kultury oraz na stałe utrwaliły się w zwyczajach zakupowych konsumentów. Dzisiaj mało kto zaczyna poszukiwania wymarzonych mebli, sprzętu RTV, AGD, a nawet odzieży od odwiedzin sklepu stacjonarnego. Aby poznać asortyment, zazwyczaj najpierw sprawdza się stronę internetową danej firmy.
Dlatego też Internet jest pierwszą linią frontu w walce o klienta. Jeśli ten zauważy, że oferta online jest korzystniejsza niż ta proponowana przez punkt stacjonarny, istnieje duża szansa, że wybierze złożenie zamówienia za pośrednictwem strony.
Ponadto zakupy takie nie są dziś robione jedynie przy pomocy komputerów. Skutecznie zastąpiły je smartfony. Klienci mogą wybierać produkty z praktycznie dowolnego miejsca na świecie. Eksperci badający mechanizmy sprzedaży podkreślają, że zakupy wykonywane za pośrednictwem smartfonu są niekiedy bardziej impulsywne i spontaniczne. Wystarczy pojawienie się na ekranie informacji o specjalnej ofercie, aby klient zdecydował się na zakup towaru.
Jak kupować i sprzedawać przez Internet?
Sprzedaż internetowa ma z roku na rok coraz większy udział w rynku. Dlatego, żeby oferta sklepu online wyróżniała się na tle innych, firmy muszą postawić na specjalne akcje promocyjne oraz rabaty.
Źródłem informacji o wyprzedażach i zniżkach mogą być strony internetowe, profile w mediach społecznościowych czy telewizja lub radio. Są jednak także inne sposoby, aby zachęcić konsumentów do skorzystania z oferty sklepu.
Serwis AleRabat.com, który powstał w 2014 roku, na przestrzeni lat zyskał ogromną popularność wśród sprzedawców, a także w gronie klientów. Dowodem na to może być chociażby tysiące kuponów zniżkowych znajdujących się na stronie. Klienci mogą wygenerować kody uprawniające do obniżki cen w kilka sekund – nie muszą się przy tym nigdzie logować i rejestrować. Konsumenci korzystając z kuponów rabatowych, każdego roku dokonują setki tysięcy transakcji – trudno się temu dziwić, gdyż przy ich pomocy można obniżyć finalną cenę kupionych towarów nawet o kilkadziesiąt procent.
Za sukcesem strony AleRabat.com stoi fakt, że zakupy mogą być robione w ten sposób w domu, w pracy, a także podczas podróży. Poza tym konsumenci nie chcą przepłacać za produkty. Zawsze wybierają towar w tym sklepie, w którym kosztuje on mniej. Dlatego też kody zniżkowe są korzystne z perspektywy sprzedawcy i klienta. Ten pierwszy może liczyć na to, że jego sprzedaż i obroty wzrosną. Natomiast w kieszeni nabywcy zostanie więcej gotówki, co przełoży się na jego zadowolenie z zakupów i przywiązanie do marki.